Gå til innhold

Canon EF 70-200mm f/4L USM Vs. Sigma 70-200mm F2.8 EX DG HSM


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal til og kjøpe meg ny linse nu før sommern kommer, og tenkte en god linse som er bedre en den Tamron AF 28-300mm jeg har nu.

 

Har sett på disse 2:

Canon EF 70-200mm f/4L USM og Sigma 70-200mm F2.8 EX DG HSM

 

Lurer på enda om det er stor forskjell mellom kvaliteten på glassene og byggkvalitet på disse og mellom verson 1 og 2 på sigma sin linse?

 

Jeg tar bilder en del inndørs i store haler, med litt dårlig lys så vil jeg at det skal være høy lukkerhastighet og ikke mer en 800ISO. Tar en del sports bilder og aktivitet, og kan ikke bruke blitz enkelte plasser.

 

Jeg er veldig usikker med tanke på at dem koster det samme, men kan ha blenderen litt mere åpen på sigmaen.

 

Kamraet som skal brukes er Canon Eos 500D

 

 

Er det noen som har erfaringer med disse 2 linsene? Eller om noen vet hva som gir mest for pengen?

 

Takk på forhånd! :)

Endret av 123Lars
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg skal til og kjøpe meg ny linse nu før sommern kommer, og tenkte en god linse som er bedre en den Tamron AF 28-300mm jeg har nu.

 

Har sett på disse 2:

Canon EF 70-200mm f/4L USM og Sigma 70-200mm F2.8 EX DG HSM

 

Lurer på enda om det er stor forskjell mellom kvaliteten på glassene og byggkvalitet på disse og mellom verson 1 og 2 på sigma sin linse?

 

Jeg tar bilder en del inndørs i store haler, med litt dårlig lys så vil jeg at det skal være høy lukkerhastighet og ikke mer en 800ISO. Tar en del sports bilder og aktivitet, og kan ikke bruke blitz enkelte plasser.

 

Jeg er veldig usikker med tanke på at dem koster det samme, men kan ha blenderen litt mere åpen på sigmaen.

 

Kamraet som skal brukes er Canon Eos 500D

 

 

Er det noen som har erfaringer med disse 2 linsene? Eller om noen vet hva som gir mest for pengen?

 

Takk på forhånd! :)

 

 

 

det der er vel en gammel versjon av sigma, trur jeg heller ville ha valgt en nyere versjon som har forbedret optikken.

 

trur ikke f4 blir nok lys sterk inne i en hall ?! kanskje ha satset på sigma sin.

 

http://www.dpreview.com/lensreviews/sigma_70-200_2p8_n15/

Endret av tomme86
Lenke til kommentar

Jeg tror nok begge disse er veldig bra og har selv hatt EF 70-200mm f4 L , men byttet til den med IS fordi jeg sleit litt med å håndholde på 200mm.

Når det gjelder skarphet så har jeg lest at Sigmaen må i allefall blendes ned til f4-5,6 for å komme nær Canon objektivet på blender f4.

Så hvis det gjelder skarpest mulig bilde så er de vel like raske i og med Sigmaen bør blendes ned...

Innendørs idrett krever ofte enda større blender enn 2.8 ved ISO 800 som du beskriver.

Til slikt synes jeg faktisk at mitt EF 85mm f1,8 er glimrende.

Endret av helge.bringeland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...