Gå til innhold

Hjelp, jeg vet ikke hvem jeg skal velge?


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er på leting etter min neste mobil.

For tiden har jeg Sony Ericsson w9xx et eller annet uten touch og ønsker nå en touch-telefon.

Jeg har lest litt tester og tatt noen sånne "finn rett mobil tester", men jeg får så mange forskjellige svar. Alt avhenger av hvilket nettsted jeg leser på.

 

De svaren jeg oftest får er, (i forskjellig rekkefølge hver gang):

 

HTC Desire

HTC Legend

Sony Ericsson Xperia X10

Iphone

Samsung Omnia

 

KAN NOEN GI MEG NOEN PEKEPINN PÅ HVEM JEG BØR VELG?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foretrekker du et spesielt operativsystem?

 

iPhone OS:

-iPhone

Veldig brukervennlig, men du blir ganske låst til Apple.

 

Android:

-HTC Desire

-HTC Legend

-Sony Ericsson Xperia X10

Veldig åpent og konfigurerbart, relativt nytt og ikke like polert som iPhone enda.

 

Windows Mobile:

-Samsung Omnia

På vei ut. Bare hvis du har spesielle behov.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har vel egnetlig tenkt HTC av et eller annet slag.

Kamera er ikke så viktig, telefonen vil bli mest brukt til ringing, sms, surfing på internett, epost.

 

Da er jo valget mye enklere laugh.gif

 

Se om du finner et godt tilbud på Hero, Legend eller Desire.

Hero har en ganske gammel versjon av Android, men det er lovet en oppdatering i løpet av juni (den har vi hørt før ...).

Legend er stort sett en oppdatert Hero.

Desire har en stor og god skjerm, men er nok den dyreste.

 

Tattoo'en er jo også en mulighet, men jeg synes skjermen på den er litt for liten.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har vel egnetlig tenkt HTC av et eller annet slag.

Kamera er ikke så viktig, telefonen vil bli mest brukt til ringing, sms, surfing på internett, epost.

 

Takk til alle som kommer med sine synspunkter...

:thumbup:

 

Skal du ha HTC så kjøper du Desire hvis du vil ha den beste av HTC akkurat nå samt du klarer deg med dårlig kamera og svak batteritid. Ulempen med Desire er vel hvis du vil selge den igjen videre etter en stund da vil annenhådsverdien på en Desire være elendig da den selges i bøtter og spann og mange vil kjempe om å selge den brukt etter hver på finn.no etc ellers er det en veldig bra telefon til ditt bruk. At du blir anbefalt Desire er ikke så rart da mange har kjøpt den og påvirkes til å anbefale hva de har selv... Jeg ville anbefalt noe helt annet men siden du har bestem deg for HTC så vil disse falle bort.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Hei, jeg har vel egnetlig tenkt HTC av et eller annet slag.

Kamera er ikke så viktig, telefonen vil bli mest brukt til ringing, sms, surfing på internett, epost.

 

Takk til alle som kommer med sine synspunkter...

:thumbup:

 

Skal du ha HTC så kjøper du Desire hvis du vil ha den beste av HTC akkurat nå samt du klarer deg med dårlig kamera og svak batteritid. Ulempen med Desire er vel hvis du vil selge den igjen videre etter en stund da vil annenhådsverdien på en Desire være elendig da den selges i bøtter og spann og mange vil kjempe om å selge den brukt etter hver på finn.no etc ellers er det en veldig bra telefon til ditt bruk. At du blir anbefalt Desire er ikke så rart da mange har kjøpt den og påvirkes til å anbefale hva de har selv... Jeg ville anbefalt noe helt annet men siden du har bestem deg for HTC så vil disse falle bort.

 

Hei, har du andre forslag er det bare å komme med dem. Jeg har tenkt HTC siden det er merket som har kommet best ut med mine ønsker når jeg har tatt forskjellige tester.

Lenke til kommentar

jeg har HTC Legend (pga. kjempetilbud)

men skal du bruke mobilen så lenge DEN lever så gå for Desire

 

så på den idag bare for og få et inntrykk og den er bedre på det meste,

mye enklere på sms og vil vel gi bedre utbytte online å...

 

den er litt raskere (på og komme inn på større apps)

 

og skjermen er ganske mye bedre

 

(dette er da mot min Legend)

Lenke til kommentar

Hei, jeg har vel egnetlig tenkt HTC av et eller annet slag.

Kamera er ikke så viktig, telefonen vil bli mest brukt til ringing, sms, surfing på internett, epost.

 

Takk til alle som kommer med sine synspunkter...

:thumbup:

 

Skal du ha HTC så kjøper du Desire hvis du vil ha den beste av HTC akkurat nå samt du klarer deg med dårlig kamera og svak batteritid. Ulempen med Desire er vel hvis du vil selge den igjen videre etter en stund da vil annenhådsverdien på en Desire være elendig da den selges i bøtter og spann og mange vil kjempe om å selge den brukt etter hver på finn.no etc ellers er det en veldig bra telefon til ditt bruk. At du blir anbefalt Desire er ikke så rart da mange har kjøpt den og påvirkes til å anbefale hva de har selv... Jeg ville anbefalt noe helt annet men siden du har bestem deg for HTC så vil disse falle bort.

 

Hei, har du andre forslag er det bare å komme med dem. Jeg har tenkt HTC siden det er merket som har kommet best ut med mine ønsker når jeg har tatt forskjellige tester.

 

Jeg vet ikke hvor mye penger du vil legge i dette men mot Desire ville jeg klart vurdert Samsung Galaxy S denne er nylig testet og banker alt og alle alt fra teknologi til byggekvalitet og batteritid men denne vil ligge på ca 4500,- og kommer nå i Juni.

 

Test tatt 22 mai

 

http://www.gsmarena.com/samsung_i9000_galaxy_s-review-478.php

 

Jeg ville også vurdert Samsung Wave som kommer når som helst nå og vil ligge på rundt 3200,- disse to har begge Super-AMOLED skjermer som ingen kan konkurrere mot de er helt råe og knall bra også i sollys som alle andre sliter med du kan kikke litt på videoen underst her.

 

http://www.gsmarena.com/samsung_s8500_wave-3146.php

 

http://www.amobil.no/artikler/samsung_i9000_galaxy_s/75894

 

Vil du ha en megabillig telefon men samtidig høy kvalitet så får du nå fra Telenor et supertilbud på Samsung Spica til bare 1207,- dette er et varp og den lå på 2500,- bare for en drøy uke siden.

Ønsker du denne så kjøpe du den med abn Super og betaler 499,- når du får telefonen pluss 59,- i 12 uten at du bruker dette abn så sier du det opp åltså 1207,- til sammen. Det viser seg at disse telefonene ikke er låst så du kan bruke ditt nåværende abn :)

 

http://nettbutikk.telenor.no//Mobiles-I5700TELENOR.NOW.aspx

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Hei, jeg har vel egnetlig tenkt HTC av et eller annet slag.

Kamera er ikke så viktig, telefonen vil bli mest brukt til ringing, sms, surfing på internett, epost.

 

Takk til alle som kommer med sine synspunkter...

:thumbup:

 

Skal du ha HTC så kjøper du Desire hvis du vil ha den beste av HTC akkurat nå samt du klarer deg med dårlig kamera og svak batteritid. Ulempen med Desire er vel hvis du vil selge den igjen videre etter en stund da vil annenhådsverdien på en Desire være elendig da den selges i bøtter og spann og mange vil kjempe om å selge den brukt etter hver på finn.no etc ellers er det en veldig bra telefon til ditt bruk. At du blir anbefalt Desire er ikke så rart da mange har kjøpt den og påvirkes til å anbefale hva de har selv... Jeg ville anbefalt noe helt annet men siden du har bestem deg for HTC så vil disse falle bort.

 

Hei, har du andre forslag er det bare å komme med dem. Jeg har tenkt HTC siden det er merket som har kommet best ut med mine ønsker når jeg har tatt forskjellige tester.

 

Jeg vet ikke hvor mye penger du vil legge i dette men mot Desire ville jeg klart vurdert Samsung Galaxy S denne er nylig testet og banker alt og alle alt fra teknologi til byggekvalitet og batteritid men denne vil ligge på ca 4500,- og kommer nå i Juni.

 

Test tatt 22 mai

 

http://www.gsmarena.com/samsung_i9000_galaxy_s-review-478.php

 

Jeg ville også vurdert Samsung Wave som kommer når som helst nå og vil ligge på rundt 3200,- disse to har begge Super-AMOLED skjermer som ingen kan konkurrere mot de er helt råe og knall bra også i sollys som alle andre sliter med du kan kikke litt på videoen underst her.

 

http://www.gsmarena.com/samsung_s8500_wave-3146.php

 

http://www.amobil.no/artikler/samsung_i9000_galaxy_s/75894

 

Vil du ha en megabillig telefon men samtidig høy kvalitet så får du nå fra Telenor et supertilbud på Samsung Spica til bare 1207,- dette er et varp og den lå på 2500,- bare for en drøy uke siden.

Ønsker du denne så kjøpe du den med abn Super og betaler 499,- når du får telefonen pluss 59,- i 12 uten at du bruker dette abn så sier du det opp åltså 1207,- til sammen. Det viser seg at disse telefonene ikke er låst så du kan bruke ditt nåværende abn :)

 

http://nettbutikk.telenor.no//Mobiles-I5700TELENOR.NOW.aspx

 

Takk for tipsene, men er litt usikker på Samsung... Er nok bare jeg som ikke er kjent med merket, men jentungen har en samsung jet som jeg ikke skjønner noe av... (ikke at jeg får se så veldig mye på den heller men... ;)

 

Jeg får lete litt til og kanskje se om jeg får testa noen mobiler før jeg bestemmer meg...

Lenke til kommentar

Du skriver at du ikke skjønner mye av en Samsung Jet.. Vel nå er det nå slik at Desire og Galaxy S kjører samme system/menyer som heter Android 2,1. Dvs at det blir akkurat det samme uansett om du velger Desire, Legend, Galaxy alle kjører Android 2,1... Poenget mitt blir da også at du kanskje skal styre unna disse mest tekniske telefonene for Jet er klart enklere en alle telefonene du har listet opp uten om Samsung Omnia som kjører det samme systemet som Jet. Kanskje du bør lese litt om Android som disse telefonene bruker før du velger en mob som kjører dette systemet...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Du skriver at du ikke skjønner mye av en Samsung Jet.. Vel nå er det nå slik at Desire og Galaxy S kjører samme system/menyer som heter Android 2,1. Dvs at det blir akkurat det samme uansett om du velger Desire, Legend, Galaxy alle kjører Android 2,1...

 

Jooo, men Samsung kjører menysystemet TouchWiz på toppen av Android, så en Samsung-telefon vil føles forskjellig fra en HTC, som kjører menysystemet Sense på toppen av Android.

Endret av Prompel
Lenke til kommentar

Du skriver at du ikke skjønner mye av en Samsung Jet.. Vel nå er det nå slik at Desire og Galaxy S kjører samme system/menyer som heter Android 2,1. Dvs at det blir akkurat det samme uansett om du velger Desire, Legend, Galaxy alle kjører Android 2,1... Poenget mitt blir da også at du kanskje skal styre unna disse mest tekniske telefonene for Jet er klart enklere en alle telefonene du har listet opp uten om Samsung Omnia som kjører det samme systemet som Jet. Kanskje du bør lese litt om Android som disse telefonene bruker før du velger en mob som kjører dette systemet...

 

jeg skrev vel kanskje litt feil, for når det gjelder å skjønne mobiler går det egentlig ganske fort, men jeg har aldri fått tid til å se på samsungen til jentungen for hun er redd for at jeg skal snoke på meldinger ol... så jeg rekker som regel ikke mer enn å komme inn på menyen før ho tar mobilen fra meg.... også har jeg litt dårlig erfaring med en eldre samsung mobil, derfor ikke så veldig positiv til merket i utgangspunktet...

 

fant ut nå at jeg har ei venninne som har kjøpt seg HTC legend så da kan jeg jo teste den...

Endret av Heidih_81
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...