Gå til innhold

9500 til 9500pro mod - sliter


It's me

Anbefalte innlegg

Brukte denne guiden: http://www.maxdownloads.com/~ian/wizzard/

 

Men jeg fikk masse artifacts. Ikke bare i noen tester, men nesten alle. Jeg ser rosa firkanter i flere windows menyer.

 

Jeg trodde alle 9500 taklet mod til 9500pro, jeg...

 

Har jeg gjort noe galt? Noen andre mods til 9500pro som annbefales?

 

Kortet er Connect3D 9500np (ikke minnebrikker i L-form).

 

Score'en steg fra 10333 til 11800, men ønsker ikke artifacts.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har naturligvis fjernet drivere og lagt dem inn igjen for å få kortet til å fungere skikkelig igjen. Det er liten vits i å skryte av høy 3dmarks score hvis jeg har rosa firkanter overalt.

 

Har noen linker til noen andre mod's?

 

Har prøvd den jeg linket til og RivaTuner, men med RivaTuner så fikk jeg det ikke til å fungere. Kortet ble ikke mod'et.

 

Noen som har erfaring at 9500 til 9500pro virker? Hvilken mod brukte dere?

Lenke til kommentar
Du kan ha skadet kortet permanent....det er det som er "the darkside" med å begynne å "fikle" med kortet......kankje du skal gå tilbake til det normale oppsettet og se om de artifactsene ikke er permanente og eventuelt prøve andre metoder for å modde det til pro  :-?

Det går ikke ant å skade kortet med de hackede driverne. Men det høres ut som om det ikke går å modde kortet ditt. Høres ut som om en eller flere av de 4 extra pipline'sene er ødelagt :-? men du kan dermed prøve å disable noe som hieretical Z. Dette kan du gjøre med rage3d tweak utillity som kan finnes her www.rage3d.com :wink: Good Luck

Lenke til kommentar

Man enabler ikke 4 nye pipelines når man modder 9500 til 9500pro fordi 9500 kort som moddes til 9500pro (uten minnebrikker i L-form) ikke har de 4 pipelinesene.

 

Raedon 9500 skjermkortet mitt klokker som bare pokker, men jeg har ikke funnet et eneste program som lar meg klokke langt. Ingen program jeg har funnet lar meg sette core'en til over 415mhz :evil:

 

Ønsker tips om å modde kortet mitt og gjerne et program som duger til overklokking.

Lenke til kommentar

Hmmm, jeg bare spørr, men hvorfor kjøper dere de der R9500np og satser på at dere kan modde de? hvorfor ikke bare legge inn noen kroner og kjøpe et skikkelig kort med det første, så er du sikker på at du får noe som virker som det skal, og kan klokkes høyere, R9500ProR9700np evnt. GF FX

Lenke til kommentar
Hmmm, jeg bare spørr, men hvorfor kjøper dere de der R9500np og satser på at dere kan modde de? hvorfor ikke bare legge inn noen kroner og kjøpe et skikkelig kort med det første, så er du sikker på at du får noe som virker som det skal, og kan klokkes høyere, R9500ProR9700np evnt. GF FX

 

Du går off topic, men jeg skal svare deg likvel...

 

Kjøpte Connect3D Raedon 9500np fra PSdata som jeg visste var med brikker i L-form. Gledet meg som en unge, og endelig kom kortet i posten, men skuffelsen ble sinnsykt stor da kortet var defekt og jeg derfor ikke bruke min splitter nye pc. Her ga PSdata meg utmerket service, men det kan dere lese om i Webshop-erfaringer i løpet av kvelden (skal skrive en annbefaling om PSdata der i kveld).

 

Fikk nytt kort med brikker i L-form, og dette fungerte. Trodde jeg... Skuffelsen kom enda mer denne gangen da jeg oppdaget at kortet hadde en defekt med tv-ut. Dette var ikke Psdata enig, men de ga meg nytt likevel :D

 

Fikk så et tredje kort, og dette fungerer, men selvfølgelig var jeg så uheldig at jeg fikk et kort med brikker som ikke var i L-form, altså den nye pcb'en.

 

Men det jeg lurer på er hvordan jeg modder et 9500np kort til 9500pro, og leter også etter et overklokkingsprogram. Trodde det var overklokkere her på forumet jeg...

Lenke til kommentar
Man enabler ikke 4 nye pipelines når man modder 9500 til 9500pro fordi 9500 kort som moddes til 9500pro (uten minnebrikker i L-form) ikke har de 4 pipelinesene.

 

Raedon 9500 skjermkortet mitt klokker som bare pokker, men jeg har ikke funnet et eneste program som lar meg klokke langt. Ingen program jeg har funnet lar meg sette core'en til over 415mhz  :evil:  

 

Ønsker tips om å modde kortet mitt og gjerne et program som duger til overklokking.

 

Øhh jo det er akurat det du gjør! Forskjellen mellom 9500pro og 9700 er at 9700 har 8piplines og 256bit rambus og 9500pro har 8 piplines og 128bit rambus.. eneste forskjellen er altså rambusen! :yes: altså modden enabler 4 ekstra piplines p.g.a. 9500 har samme pcb som 9500pro. Anbefales og lese litt om hva du gjør med kortet ditt før du legger deg ut på ferden!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...