Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen skru seg av ved load under Cross-fire.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har oppgradert pcen min for en tid tilbake og investerte i 2 skjermkort av Radeon 4870 som kjører i xfire.

 

hadde ingen problemer med å bruke pcen i ca ett halvt år, men nylig begynte jeg å spille BF:BC2, som krever endel mer av pcen en de forrige spillene jeg har pleid å spille.

 

Problemet er at under heavy load så skrur pcen seg av og starter på nytt.. Får ingen blue screen eller feilmelding.. går rett til reboot.

 

Trodde dette kunne være relatert til varme utvikling mellom kortene, men gikk til innkjøp av ett nytt tower, mer spesific en antec 1200. Koblet til hele 8 vifter som blåser og suger i de rette retningene, og 3 av dem er direkte rettet mot mine to skjermkort.

 

Temperaturen går ikke mye over 60 grader under normal load, og den lå på rund 75-79 før.

 

Allikevel rebootet den da jeg kjørte en stresstest. Temperaturen den lå på var ca 10 grader mindre enn da den pleide å reboote seg før.

 

Har testet begge kortene seperat, og det er kun når de er koblet i X fire at jeg får utslag.

 

Hvis noen har erfaring med lignende, eller har noen feilsøkings metoder jeg ikke vet om setter jeg VELDIG stor pris på tips :)

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Har oppgradert pcen min for en tid tilbake og investerte i 2 skjermkort av Radeon 4870 som kjører i xfire.

 

hadde ingen problemer med å bruke pcen i ca ett halvt år, men nylig begynte jeg å spille BF:BC2, som krever endel mer av pcen en de forrige spillene jeg har pleid å spille.

 

Problemet er at under heavy load så skrur pcen seg av og starter på nytt.. Får ingen blue screen eller feilmelding.. går rett til reboot.

 

På forhånd takk

umiddelbart låter det som om strømforsyningen kneler.

hvaslags power har du? bytta du power sammen med kabinett?

 

<tynn is>PC'en ville vil vel ikke boote av at grafikkkortene går varme?</tynn is>

Lenke til kommentar

Har en 550watt PS, harfaktisk ikke tenkt at det kunne vært PSen som slo ut.

 

hvis den blir overloaded vil den da restarte seg selv? har ikke hørt om det før :p

550W strømforsyning er nok i minste laget for Crossfire ja. Har selv en 750W Corsair strømforsyning til mine HD4870 og det fungerer flott.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...