Gå til innhold

Kamerabag til 450D med batterigrep, ekstra linser + +


Anbefalte innlegg

Jeg har en Canon 450D, med Ansmann batterigrep.

På grunn av batterigrepet er min nåværende bag blitt for liten, og jeg ser etter en større som jeg kan bruke til å putte litt utstyr i. Jeg har egentlig ikke penger til det nå, men om jeg får tips om noe rimelig så kjøper jeg det kanskje, formålet er egentlig å peile ut hvilke vesker/bager/sekker jeg bør vurdere. Snakker vi sekk så burde den også ha plass til en 10" eee pc.

 

Bagen skal helst kunne romme følgende:

450D med batterigrep

18-55mm

55-250mm

50mm

Ekstern blitz

A720 IS som reservekamera

Mobil og mp3spiller

10" laptop (dersom det er en ryggsekk)

Eventuelle mindre oppgraderinger av utstyrslista, så litt å gå på er OK

 

 

Hvilken kamera bag tror du er best for å få med seg alt dette?

 

Fyr løs!

 

Mesteparten av det som skal få være med i bagen:

post-126838-1274856116,495_thumb.jpg

Endret av Deem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg er svært nøgd med veska National Geographic NG2475! Hatt ho sidan i sumar, og kunne ikkje vore meir nøgd! Nyttar ho til skulen med bøker og 15" laptop i, og med kamera i på fritida. Kan få ho ulike storleikar.

Farga er safaribeige med snev av grønnfarge, men det er berre "kult" :thumbup:

 

Gir ho dei beste lovorda!

 

EDIT: Til lengre transport ligg kamera og utstyr trygt i flightcase fra Rufo med ferdigskorne hol på spesialbestilling.

 

NGTas2small.jpgng-2475man1200x1200.jpg

Endret av BrageGundersen
Lenke til kommentar

Jeg har også en sånn NG-bag som BrageG viser til. Er enig i at den er fin og romslig med mye plass. Men jeg bruker ikke ha så mye i den som han. Også har jeg endret den litt.

 

De metallringene man ser over låsene fant jeg ikke ut hva kan brukes til, så de fjernet jeg. Pc-plassen syns jeg bare var i veien, så jeg klippet den skilleveggen bort, og bruker den nedi så det blir polstret mot lommene også. Også syns jeg veska glei så på skuldra, så jeg fikk en skomaker til å fikse det. Hun sydde fast litt semsket skinn under polstringen, da glir den ikke noe lenger. Jeg bruker vel egentlig hovedrommet i bagen mest til å ha 7D med 70-200 med solblender påmontert, så har jeg nødvendige småting i lommene. Den "beholderen" inni bruker jeg av og til om jeg skal ha med ekstra objektiver enn de som er montert på kameraene, men da kan jeg ikke ha solblenderen påmontert og må ha linsedekslet på så kameraet er ikke skuddklart. Eller så bruker jeg den beholderen i en annen veske med bare to objektiver om jeg dropper kamera 2.

Lenke til kommentar

Dette med budsjett blir et problem når sekkene begynner å koste over tusen kroner, jeg prøver å komme litt billig unna med det. :whistle:

 

Hvor mye koster NG bagen? Likte at designet ikke var en kjedelig sort boks og den så bedre ut enn mye annet jeg har sett på. :thumbup:

 

Crumpler produkter er jo halv pris denne uken hos FotoVideo, er det noen gode alternativer der?

 

Vurderte også Case Logic ryggsekken som amentio selger til rundt 500kr.

Lenke til kommentar

Dette med budsjett blir et problem når sekkene begynner å koste over tusen kroner, jeg prøver å komme litt billig unna med det. :whistle:

 

Hvor mye koster NG bagen? Likte at designet ikke var en kjedelig sort boks og den så bedre ut enn mye annet jeg har sett på. :thumbup:

 

Crumpler produkter er jo halv pris denne uken hos FotoVideo, er det noen gode alternativer der?

 

Vurderte også Case Logic ryggsekken som amentio selger til rundt 500kr.

Crumpler er absolutt et godt alternativ, med avslaget som er nå. Hvilken Crumpler som passer deg vet jeg ikke, størrelsen på laptoppen spiller en viss rolle her. Men kikk gjennom utvalget og se om der er noen som passer deg.

 

Jeg har hatt flere crumpler-bager tidligere (noen år tilbake) og var fornøyde med dei. Mine ex-bager er hos andre familiemedlemmer som er godt fornøyde no :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...