Gå til innhold

HTC Desire - sannsynligvis på vei tilbake til butikken grunnet manglende kobling mot Outlook...


Anbefalte innlegg

Forventningene har vært skyhøye, men jeg klarer ikke å få Desire til å passe med mine behov. Hovedutfordringen er knyttet til manglende kobling mellom android og Outlook.

 

Mitt elektroniske liv er sentrert rundt Outlook. Jeg jobber aktivt med 5 epostadresser (ikke Exchange) og alle email havner i innboksen i Outlook samtidig som jeg vedlikeholder kontakter kalender, task, notes, etc der.

 

Outlook og Symbian 60 fungerer godt sammen. Trådløs synk over bluetooth av kalender og kontakter fungerer ypperlig, og Nokia messaging lar meg monitorere mine epostkonti på en oversiktlig måte når jeg ikke er i nærheten av Outlook. Dette har vært en god platform for meg, men på andre områder har jeg hatt lyst på noe mer enn hva Nokia har hatt muligheten for å tilby.

 

HTC synk er en katastrofe. Programmet skaper mange konflikter og endrer kalenderentries og konkater når det selv vil. I tillegg er fungerer ikke synk over Bluetooth. Der mine gamle telefoner automatisk hooker opp mot laptopen når jeg er i nærheten og jeg kan synke på et par sekunder ved å høyreklikke på synkikonet i tray, bruker Desire flere minutter etter at kabelen (!) er koblet til.

 

Jeg har sogar opprettet en Google Apps pro-konto for å bruke denne som en kobling mellom telefonen og Outlook via Google Outlook Sync, men jeg klarer ikke å bli dus med informasjonsflyten, samt at Google Apps og Outlook ikke fungerer på samme måte vedrørende kategorisering av kontakter, kalenderens manglende støtte for vedlegg, etc.

 

Jeg må bare konstatere at jeg ikke passer inn i androids verdensbilde. Egentlig er det ikke så rart tatt i betraktning at android er skapt av Google, og at MS og Outlook ikke akkurat står høyt i kurs.

 

Selv om jeg erkjenner at jeg kjemper mot trendene har jeg enn så lenge ikke behov for å flytte alt jeg eier til nettskyen, alt jeg trenger er en feit telefon som lar meg

1) synke sømløst og trådløst mot Outlook lokalt

2) monitorere et antall epostkonti på en oversiktlig måte (noen forslag til app som har et GUI som minner om nokia messaging for S60?)

 

Jeg tror derfor min Desire er på vei tilbake til butikken og at jeg avventer siutasjonen. Jeg overrasker meg selv, men akkurat nå kan det bli interessant å sjekke ut hva Symbian^3 har å by på...

 

 

 

/raathass, skuffet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forventningene har vært skyhøye, men jeg klarer ikke å få Desire til å passe med mine behov. Hovedutfordringen er knyttet til manglende kobling mellom android og Outlook.

 

/raathass, skuffet

 

jeg hadde samme problemet som deg. Jeg tok steget ut og flyttet til Google:-)....Har ikke angra enda....

Lenke til kommentar

Jeg og sliter med HTC Desire og Outlook, la inn ny avtale i kalender, og nye foto av kontakter, ingen ble flyttet over til outlook når jeg synket, helt latterlig. Med iphone gikk dette som smurt :(

 

Får se om jeg orker å sette meg mer inn i dette, blir for dumt hvis jeg først må synke med google, for så å synke med outlook.

 

PS: Avtaler i outlook blir synket i telefonen, men ikke motsatt.

Har på "Bruk sist endrede element" i HTC sync.

 

 

Edit: Fant ut av det nå, måtte skru av alt untatt PC-Sync i kalender settings på telefonen.

Endret av seaweed
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har nå gjort et hederlig forsøk på å flytte, og ser at gmail-regimet har mange positive sider ved seg.

 

Det som derimot er en showstopper er at det ikke er mulig å kombinere standard og premier-accounts på samme domene. Jeg har ingen problemer med å betale 50 USD i året for min konto, men det er i dag 8 andre mailbrukere på domenet og det blir litt i drøyeste laget å punge ut med 50 USD for hver av disse...

 

Bittert.

Lenke til kommentar

Det er mulig å sync Outlook mot en Android telefon ved hjelp av CompanionLink på PC og DejaOffice på telefonen. Dette er ikke gratis programmer.

 

Har ikke prøvd disse app. selv, bruker en WM 6.5 HTC grunnet sync mot Outlook, og Office dokumenter.

Lenke til kommentar

Det er mulig å sync Outlook mot en Android telefon ved hjelp av CompanionLink på PC og DejaOffice på telefonen. Dette er ikke gratis programmer.

 

Har ikke prøvd disse app. selv, bruker en WM 6.5 HTC grunnet sync mot Outlook, og Office dokumenter.

 

Førsteinntrykket indikerer at CompanionLink works like a charm! Ikke trenger du noe DejaOffice på telefonen heller, i hvert fall Desire synker elegant mot en googlekonto.

 

Takk for tips, nå skal du ikke se bort fra at telefonen blir værende i lomma allikevel.

 

 

/r

Lenke til kommentar

.......

Førsteinntrykket indikerer at CompanionLink works like a charm! Ikke trenger du noe DejaOffice på telefonen heller, i hvert fall Desire synker elegant mot en googlekonto.

 

Takk for tips, nå skal du ikke se bort fra at telefonen blir værende i lomma allikevel.

 

 

/r

Nevnte DejaOffice for å kunne synce totalt mot Outlook. Tror ikke Androiden har noe kompatibelt med "Notater".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...