Gå til innhold

Sparepære med lysføler


Anbefalte innlegg

Jeg monterte ved en feil sparepære med lysføler i taket på soverommet. På dagtid var det umulig å få den til å lyse, selv om det kom ganske sparsomt med dagslys lys fra vinduene. Med litt svart tape over føleren gikk det bedre.

 

Spørsmål: Hvorfor slår ikke disse pærene seg av pga. sitt eget lys?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg monterte ved en feil sparepære med lysføler i taket på soverommet. På dagtid var det umulig å få den til å lyse, selv om det kom ganske sparsomt med dagslys lys fra vinduene. Med litt svart tape over føleren gikk det bedre.

 

Spørsmål: Hvorfor slår ikke disse pærene seg av pga. sitt eget lys?

Fordi de selvsagt korrigerer for eget lys... Sensoren er stilt til så så mange lumens som pæra gir fra seg, hvis den merker at det er mer, så slår den av/dimmer pæra...

Lenke til kommentar

Jeg har ei sånn sparepære med lysmåler i ett av utelysene, og det hender den slår seg av noen sekunder mens det egentlig er ganske mørkt ute og deretter slår seg på igjen. Det er litt merkelig og av og til ikke særlig praktisk.

 

Men på dagtid er lampa alltid slukt, slik den skal være.

Lenke til kommentar

Jeg monterte ved en feil sparepære med lysføler i taket på soverommet. På dagtid var det umulig å få den til å lyse, selv om det kom ganske sparsomt med dagslys lys fra vinduene. Med litt svart tape over føleren gikk det bedre.

 

Spørsmål: Hvorfor slår ikke disse pærene seg av pga. sitt eget lys?

Det gjør de av og til, spesielt hvis de står i lampe med frostet glass slik at sensoren får mye gjenskinn fra pæra.

 

Utrolig irriterende når naboen har en slik som slår seg av og på hvert minutt etter at det mørkner. Heldigvis går pæra gjerne etter en uke med slikt bruk så problemet løser seg selv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...