Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Formatere uten gjenopprettingscd - Packard Bell easynote R4621 D


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Når jeg nå har kjøpt ny laptop tenkte jeg den gamle skulle vært formatert. Men er det mulig å få gjort dette uten gjenopprettings cd?

Maskinen er 5 år gammel og ble kjøpt brukt for ett år siden, den har nesten ikke vært brukt, men er umåtelig treg og trenger en formatering.

 

Jeg har lest om dette både her inne og på andre forum, men ofte er problemene så spesifikke at allerede ved andre post i en tråd gjør fagspråket at jeg faller ut og jeg klarer ikke finne informasjonen jeg behøver.

 

Jeg har sett at jeg kan laste ned drivere fra HP, har også sett at feks bootdisk muligens har gjenopprettings informasjonen jeg behøver og at jeg kan laste det ned. Men jeg skjønner ikke hva jeg skal laste ned og hvordan jeg skal finne ut av det.

Jeg har cd'en fra min 6 år gamle Fujitsu Siemens, men går ut ifra jeg ikke kan bruke den.

 

Jeg vet jeg ordner dette inne på f2 bios, jeg har også kopiert alt jeg ønsker å ta vare på -dokumenter, bilder og favoritt lenker. Men er det i det hele tatt mulig for en med begrensede datakunskaper å greie en formatering?

 

Jeg setter stor pris på all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg nå har kjøpt ny laptop tenkte jeg den gamle skulle vært formatert. Men er det mulig å få gjort dette uten gjenopprettings cd?

 

Maskinen er 5 år gammel og ble kjøpt brukt for ett år siden, den har nesten ikke vært brukt, men er umåtelig treg og trenger en formatering.

 

...

Jeg har sett at jeg kan laste ned drivere fra HP ...

 

Jeg har cd'en fra min 6 år gamle Fujitsu Siemens, men går ut ifra jeg ikke kan bruke den.

Mye rart her. Er den nye maskinen din Packard Bell? Og din gamle en Fujitsu Siemens?

Da hjelper det ikke åhente drivere fra HP (som er en helt annen produsent med annen hardware).

 

Din nye Packard Bell ber deg lage backup-dvd av maskinens operativsystem og hardware-drivere (ca 4 DVD-plater). Dette må du gjøre. Din Gamle Fujitsu Siemens kom tilsynelatende med seperat CD. Da må maskinen startes med denne for å reinstallere operativsystem og drivere (til det som ble levert for 5 år siden). Du kan ikke blande CD melleom disse 2 maskinene (lisensrettigheter etc etc).

Lenke til kommentar

 

Mye rart her. Er den nye maskinen din Packard Bell? Og din gamle en Fujitsu Siemens?

Da hjelper det ikke åhente drivere fra HP (som er en helt annen produsent med annen hardware).

 

Din nye Packard Bell ber deg lage backup-dvd av maskinens operativsystem og hardware-drivere (ca 4 DVD-plater). Dette må du gjøre. Din Gamle Fujitsu Siemens kom tilsynelatende med seperat CD. Da må maskinen startes med denne for å reinstallere operativsystem og drivere (til det som ble levert for 5 år siden). Du kan ikke blande CD melleom disse 2 maskinene (lisensrettigheter etc etc).

 

Beklager, jeg ser det ble noe rotete forklart av meg.

Den nye er ikke nevnt her, annet enn som Den Nye - en Acer timeline 5820. Jeg har 2 gamle laptoper, en , Fujitsu der skjermen ble ødelagt og en Packard Bell kjøpt som midlertidig maskin for å erstatte den med ødelagt skjerm.

Nå bruker jeg Acer'en, men kunne tenke meg å ha P B tilbake til brukbar stand og ikke så treg som den er nå blitt.

Nei, jeg skjønte egentlig jeg ikke kunne bruke Fujitsu cd'en, var bare en desperat tanke hehe. Takk for tilbakemelding :)

 

Packard Bell er altså 5 år gammel, og jeg prøver nå å finne operativsystem og hardware-drivere - er inne på en guide på PB hjemmeside men har ikke funnet infoen fra start/progranmmer/packard bell - det er ingen packard bell program i programlista. Men skal søke litt rundt, er jo en gammel modell.

 

Skal sjekke smartrestore, Ask :) Takker

Lenke til kommentar

Ja, det var slik jeg leste det og. I guiden er det ikke nevnt noen plass at du skal lage master cd'er eller sette inn noen cd.

Hadde BIOS og BOOT oppe men bestemte meg for å sjekke litt til. Er redd for at om jeg prøver så er det ingen mulighet til å få maskinen opp og gå igjen om noe feiler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...