HansU Skrevet 24. mai 2010 Skrevet 24. mai 2010 God dag. Jeg har et problem med bilen min, en Volvo 460 2,0 L 1995 modell. Det startet en dag jeg skulle hjem fra jobb. Jeg låste opp bilen, og dro om nøkkelen i tenningen, men på det siste hakket i tenninga, der startmotoren går, skjedde det ingenting. Bilen har en slags alarm, rimelig sikker på at denne er ettermontert. Og til denne er det en fjernkontroll, som jeg kan skru den av og på med, dette påvirker også sentrallåsen. Men jeg bruker ikke denne vanligvis. Da bilne ikke startet fant jeg frem kontrollen, tenkte at startsperren hadde slått seg på, skrudde alarmen på for så av igjen, men ingenting hendte. Til slutt hjalp noen meg med å rulle bilen igang. Da kom jeg meg hjem. Hjemme så fikk jeg en nabo til å se på det, en hobbybilmekaninker, han plundret mye med å låse bilen opp, igjen, alarm av på. Mye greier, og tilslutt så startet bilen fint igjen. Det samme har hendt noen ganger etter på, fire ganger faktisk. Hver gang har vi plundret med alarmen, og låsen til den funker igjen. Nå på lørdag hendte det nok en gang. Har holdt på et par timer idag med å prøve å fa det til, men nå får jeg det ikke til. Jeg tenker at enten er det startmoteren, eller så er det alarmen som er problemet, men dette kommer veldig plutselig, og det går alltid ann å rulle bilen igang. Idag så fant jeg også frem den boksen som er alarmen, det er en grå boks med en del ledninger ut av. Av merket Enforcement 600M. Tenkte å koble tenningen utenom boksen, men det var så mange ledninger at jeg turte ikke tulle noe særlig med det. Det var to lange "sukkerbiter" som var koblet inn iden, pluss noen små til en diodepære som indikerer at alarmen er på, en støtvarsler, og noe annet. De lange har omtrent 10-12 ledninger inn i seg. Er det noen om har en ide på hva som kan være problemeter?
agvg Skrevet 24. mai 2010 Skrevet 24. mai 2010 Sjekk det åpenbare, at jordingen mellom motor og karosseri er OK, at batteripolene er reine og sitter skikkelig fast, er dette OK så prøv og gi starteren ett kakk med en hammer når den jukser, starter den da så bytt starter.
HansU Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Skrevet 9. juni 2010 Jeg var på verksted i dag, problemet var startmotoren. Etterannet med den som gjorde at den måtte byttes. 3500 fattigere med arbeid.
Nik0 Skrevet 14. juni 2010 Skrevet 14. juni 2010 Du fikk trillet den i gang. Tror ikke det var startmotoren som egentlig var problemet da, heller tenningslåsen. Ikke ukjent fenomen hos 460 det.
Inception_ Skrevet 16. juni 2010 Skrevet 16. juni 2010 Husker jeg hadde startproblemer som det holdt med min.. endte opp med å bytte ECU på bilen, den gikk som en klokke etter det.
HansU Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Skrevet 16. juni 2010 Jeg trodde også at det var Startsperren som var hengt seg på, men det var inslgsreleèt som ikke alltid lystret. Verkstedet byttet ut starrtmotoren, og nå fungerer bilen utmerket. Men det kan jo altids hende at de har gjort noe annet smart noe, for så å fakturere en startmotor med arbeid. JObben er gjort på Volvo verksted, så det virker usansynlig. BTW: Til å bytte motoren fakturerte de èn times arbeid, og det til en pris på 1250 kroner, er dette vanlig? Regnet med at de sikkert hadde 800 kroner timen, men 1250 er meget mye.
Inception_ Skrevet 20. juni 2010 Skrevet 20. juni 2010 Det er dessverre vanlig på merkeverksted med 1000kr/t +mva. Audi er dyrere
Nik0 Skrevet 21. juni 2010 Skrevet 21. juni 2010 Finnes vel ikke uavhengige verksteder som tar under tusenlappen igjen snart heller. Mekonomen og Snap Drive skulle ha forholdsvis 2000,- og 3000,- mer for å utføre en reperasjon på bilen min enn hva merkeverkstedet mitt Skodvedt skulle ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå