Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Er HK'et mitt gåent? PC'en fryser med onboard sound aktiver.. Og onboard nettverk tuller.


Anbefalte innlegg

PC'en min har fungert stabilt og bra i over 1 år nå, utenom 1 problem. Etter hver restart/'sleep', så måtte jeg koble ut og inn nettverkskabel for å aktiever det igjen.

 

Men i det siste har problemer begynt å komme.

F.eks. så forsvant all lyd fra mitt X-Fi lydkort. Jeg skifta over til det innebygde lydkortet (SoundMax), men etter noen dager begynte hele PC'en å fryse i spill med det aktivert.

Satte i X-Fi'et igjen, og det fungerte noen timer før det slutta igjen.

Jeg prøvde et annet lydkort (Live 5.1!), men det hadde lignende problem som X-fi'et.. VELDIG lav lyd/ingen lyd (max volum, nesten umulig å høre lyd).

Prøvde begge lydkort på en annen PC uten problemer. Har også prøvd forskjellige høyttalere/headsets.

Alle temperaturer er fine (ca. 40-60).

Har prøvd nyeste drivere av alt.

Har også formatert/reinstallert Windows.

 

Jeg mistenker at hovedkortet begynner å ta kveld pga nettverks og lydkort problemene.. Kan dette stemme?

Er dette evt. noe jeg da får reparert/nytt på garanti?

 

SW/HW info:

Windows 7 Ultimate x64

HK: ASUS P5Q Deluxe

CPU: Intel C2D E8500

RAM: Mushkin DDR2 4096MB

GPU: ASUS GeForce GTX 280 1GB GDDR3

LYD: Creative X-Fi Fatal1ty, Creative Live! 5.1 (begge PCI)

 

 

Takker for alle hjelpsomme svar som måtte komme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mja, høres ikke usansynlig ut, kan prøve å oppdatere bios, eventuelt se om du får lånt deg en annen psu for å utelukke den, kan være strømfeil.

 

Kan prøve å sende det inn på garantien, men uten å vite hva som er galt er det vanskelig å si at de vil ta det på garanti, spess hvis det er strømfeil eller noe som har forårsaket feil på hk.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

bios skal være siste versjon sist jeg sjekka.

Skal prøve å få tak i en annen PSU og se om det gjør noen forskjell. Om jeg finner noen som har en liggende..

 

Liten oppdatering:

PC'en begynner også å låse seg når jeg sitter og browser rundt på nettet og ser på filmklipp (som f.ex. youtube o.l.)

Prøvde også en annen PSU. Samme resultat.

 

Jeg vet ikke hva mer jeg kan prøve...

Endret av KristianF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...