Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Altibox Fiber og Utorrent


Anbefalte innlegg

Nettopp fått altibox fiber 10mbit/10mbit og sliter som fy med å bruke utorrent på en normal måte. Starter jeg utorrent så streiker nettleseren og msn og hele sulamitten. da får jeg ikke spillt xbox live eller noe... Blir som om alt mister kontakt med hjemmesentralen.. Har ringt inn og spurt dem om hjelp 20 ganger siden i går og dem sier jeg må åpne en port.. Greit nok det. Har åpna til xbox og funker fett det.. når jeg ikke bruker utorrent... Utorrent funker fett det når jeg kjører det men da funker ikkenoe annet.. og jeg må dra ut kontakten til hjemmesentralen og sette den inn igjen for å få brukt msn og nettleser igjen.. men som sagt da kan jeg ikke bruke utorrent.. Noen forslag til hva som skjer her? Får finner ikke dsn server eller noe.. Er ikke noen geek på dette området og hjelp trengs før jeg får skikkelig fnatt. Vil at alt skal fungere som det skal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker også NTE, dog 50/50mbit (sykt god hastighet).

Jeg bruker microTorrent, eller "u"Torrent om du vil, og har "full pupp" hele tida.

Dvs, 5-5.5MB/sec, null problem, men jeg tror NTE må åpne rett port til deg på routeren.

Du kan også gjøre dette selv ved å logge inn på NTE sin side.

AltiBox NTE Innlogging

 

Jeg har deaktivert trådløsnettet på routeren og bruker min egen D-Link Dir-655.

Endret av XanderZ
Lenke til kommentar

Bruker også NTE, dog 50/50mbit (sykt god hastighet).

Jeg bruker microTorrent, eller "u"Torrent om du vil, og har "full pupp" hele tida.

Dvs, 5-5.5MB/sec, null problem, men jeg tror NTE må åpne rett port til deg på routeren.

Du kan også gjøre dette selv ved å logge inn på NTE sin side.

AltiBox NTE Innlogging

 

Jeg har deaktivert trådløsnettet på routeren og bruker min egen D-Link Dir-655.

 

Har åpnet port og sjekket at den er åpen osv. men neeeida. Til og med på pcen med kabel streiker den.

 

Sjekk om "Enable bandwidth management" er på, den kan du prøve å slå av i alle fall.

 

Du finner den under Preferances->BitTorrent

får vel prøve det og:p

Lenke til kommentar

Kan jo virke som det er noe feil med sentralen.

Som nevnt av andre over, så gjelder det å ha noen begrensninger i torrentprogrammet. Setter du hastighetene til f.eks 50% av max (=625kByte) og begrenser global_connections til f.eks 100, så burde det gå raskt med andre oppgaver på nettet. Du kan også slå av DHT i torrentprogrammet, men burde ikke være så ustabilt at det er nødvendig.

 

Når det gjelder åpning av port, så er nok ikke dette årsaken til at det er ustabilt.

Lenke til kommentar

kk. Nå er hjemmesentralen satt i bridgemodus og en trådløs router er koblet til. Deaktivert trådløs osv i hjemmesentralen.. Men... Hvordan få den andre routern til å fungere? er en Inteno ett eller annet router. Noe spessiellt jeg må sette opp i den routern får å få nett på den? jeg kommer meg inn på routern men får neimen ikke noe nett liksom

Lenke til kommentar

vi prøver

 

Liksom jeg har valget mellom å koble til en sånn internettkabel til ett lite hull bak på rutern eller koble til "swtichen" på rutern... Førstnevne er en sånn telefonkabel sak... Tv 3 funka ikke. Kom meg på nett i 2min i sta. Så fikk fruen opp at vi hadde samme IP osv og hun kom seg ikke på. og nå står jeg bom fast.. sto og switcha mellom nett tillgang og ikke nett tilgang i sta sånn annenhvert sekund

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...