Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Det å flytte hjemmefra


Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt som er født i 1994. Til sommeren skal jeg flytte til en annen by og bo alene mens jeg går på videregående skole.

 

Jeg er ute etter erfaringer fra andre medlemmer på forumet om hvordan det har vært å flytte hjemmefra. Hva var det dere likte med å flytte, hva var det dere ikke likte? Er det noe dere synes er verdt å nevne - enten det handler om det sosiale, økonomiske eller hva som helst annet - vil jeg gjerne høre det i denne tråden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg flytter ogdå til sommeren! Født i 1994. Jeg har aldri laget mat før, og jeg er jente... Er vant til å få alt servert og gjort for meg. Flytter fra Sulitjelma til Bodø for å gå Danselinja.

 

Du nevnte det med å lage mat, men er det noe annet du tenker på i forhold til å bo alene? Flytter du sammen med noen, eller drar du til et nytt sted der du ikke kjenner folk?

Lenke til kommentar

Det her er veldig interessant ja. Har enda et år lengre til jeg må flytte ut men det er sikkert at jeg må. Da vi flytta i ny hus så fikk jeg egen stue(30kvm) og bad + et extra sove rom som jeg bruke som klesskap. I det gamle hus hadde jeg bare en liten rom (12kvm). Jeg synes det var en stor men trivelig forandring. det å måte holde rent alt det her er ikke så farlig heller.

Men jeg har mye plass til å trene kung-fu eller sette opp LAN Party.Beste er nok egen bade rett ved sida. Før i tiden måtte jeg løpe ned 2 etasjer før jeg var i bade ^^.

Fortsatt bli jeg servert mat og må ikke plage meg med økonomi(vil vel aldri lære meg og slå av datan eller lys nå jeg ikke treng det ,før jeg betale strømmen sjøl).

Jeg tror nok største utfordring bli å ikke kunne spør far eller mor om hjelp nå det trengs.

Jeg kan i beste tilfelle ringe, men om jeg et problem med f.eks. vaskemaskin er det lite vits.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...