Gå til innhold

Guide: Linux Mint 9 ligger klart for nedlasting


Anbefalte innlegg

Nå har jeg hatt så mye trøbbel med Ubuntu 10.4 64-bit og multimedia at jeg skal gi Mint 9 64-bit en sjanse. Har brukt dagevis nå for å prøve å få Ubuntuen til å virke med grafikkdriver (Radeon 5750), Flash, Java, MKV, Dolby Digtal, DTS og sånt samtidig, men det er bare kødd.

Spørs det da. Om du erfarer maskinvareproblemer med Ubuntu er det en sannsynlighet for at disse også vil oppstå i Mint. Du har da installert de proprietære driverne til ATI-kortet ditt? Har selv ingen ATI-kort, og etter hva jeg har hørt er støtten i Linux fortsatt ikke optimal, men det kan ha skjedd ting siden den gang. Du kan forsåvidt installere drivere til skjermkort og teste det meste fra live-CD før du installerer over Windows igjen (om du har Windows på maskinen nå). Du vil få beskjed om å restarte, men å logge sin ut og inn igjen burde holde.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

kjelle392:

 

Linux er for vanskelig pga. av at du ikke har kunnskaper om partisjonering? En liten brist i logikken her... Windows derimot mener du er enkelt?

Gjør som følger;

1. Installer LinuxMint og la den ta over hele harddisken.

2. Re-installer Windows i etterkant

 

Se om ikke dette gjør det enklere å installere Linux. Siden Windows er tut og kjør så installerer du helt sikkert det på "no time" med dual-boot.

Lenke til kommentar

Ops! Ikke gjør det sånn!

 

Windows tar ikke hensyn til andre OS, dermed vil du ikke kunne boote Linux Mint dersom du installerer windows ved siden av etterpå. Det er mye enklere å først installere windows, så installere Linux Mint og la Mint sette opp GRUB.

 

Hvis du må installere windows etter Ubuntu/Mint, er du nødt til å boote en Ubuntu/Mint LiveCD og sette opp GRUB via terminalen etter at windows har ødelagt bootloaderen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...