Gå til innhold

klarer Ion/atom 1080p i hardware? hva med youtube flash hardware?


Stigma

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg tenker å bygge meg en atom basert maskin hovedsakelig for NAS bruk samt å kjøre litt små serverapps osv. men jeg tenkte nylig på at Ion hovedkort platformen er et alternativ som bare koster noen hundrelapper mer. Hvis dette er godt nok til å dra 1080p (h.264) i hardware akselerert modus er det noe jeg må vurdere. Jeg tror det er tilfellet, men jeg vil gjerne ha noen praksis erfaringer fra folk som selv eier en Ion/atom kombo. Jeg regner da med å bruke en dualcore Atom når jeg først kjøper det.

 

Hva youtube? det bruker jeg såpass mye at det er viktig om hardware akselerert flash (10.1 betaen) kan dra minst 720p, helst 1080p på en ion/atom platform.

 

Kan noen komme med erfaringer eller peke til reviews som tester disse tingene? jeg har ikke funnet noe særlig relevant selv ved googling, men kanskje jeg bare søkte på feile ting.

 

Håper noen kan hjelpe :)

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg har et system med Atom 330 og Nvidia ION. Den drar fint MPEG4 i 1080p og Theora/H264 i 720p.

På youtube må jeg nøye meg med 480p. Jeg tror det har mye med flash å gjøre, selv om jeg

har adobe sin egen flash-spiller (32-bit linux).

 

[Edit]

Jeg tror det skulle virke fint på windows. Det viser seg at flash 10.1 ikke støtter gpu-akselerert video under linux (å som jeg hater flash). Forhåpentligvis er dette i orden før 10.1 går ut av beta.

 

 

Hei.

 

Jeg tenker å bygge meg en atom basert maskin hovedsakelig for NAS bruk samt å kjøre litt små serverapps osv. men jeg tenkte nylig på at Ion hovedkort platformen er et alternativ som bare koster noen hundrelapper mer. Hvis dette er godt nok til å dra 1080p (h.264) i hardware akselerert modus er det noe jeg må vurdere. Jeg tror det er tilfellet, men jeg vil gjerne ha noen praksis erfaringer fra folk som selv eier en Ion/atom kombo. Jeg regner da med å bruke en dualcore Atom når jeg først kjøper det.

 

Hva youtube? det bruker jeg såpass mye at det er viktig om hardware akselerert flash (10.1 betaen) kan dra minst 720p, helst 1080p på en ion/atom platform.

 

Kan noen komme med erfaringer eller peke til reviews som tester disse tingene? jeg har ikke funnet noe særlig relevant selv ved googling, men kanskje jeg bare søkte på feile ting.

 

Håper noen kan hjelpe :)

 

-Stigma

Endret av Styggentorsken
Lenke til kommentar
Anandtech har i hvert fall en relevant test for Flash. Der har det blitt brukt en enkeltkjerne Atom (N280, 1.66 GHz) på Windows, og med en dobbeltkjerne kan du i hvert fall regne med at det går greit. Det krever selvfølgelig at du bruker 10.1 beta frem til den blir sluppet som stabil. Men som styggetorsken påpeker er ikke Flash særlig morsomt hvis du skal bruke GNU/Linux. Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...