Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelsket i 3 år, på tide å gå rett på sak?


Gjest Gutt17

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt17

Hei!

 

Jeg er en pingle. Jeg har hatt samme jenta i siktet mitt i snart 3 år og har enda ikke kommet til et vennestadie... Heck, jeg snakker knapt med henne.

 

Uansett så ønsker jeg å gå rett på sak og si at jeg liker henne over MSN, og så spørre om jeg kan få henne med ut en plass.

 

Jeg er ikke interessert i å være modig og spørre henne over telefon eller face to face. Jeg klarer knapt å se på Facebook-profilen hennes uten å bli merkelig.

 

Hun vet at jeg likte henne, så det vil ikke bli noen overaskelse fra en random stalker. Forhåpentligvis liker hun meg også.

 

Derfor har jeg nå mannet meg opp til å konfrontere alt over MSN. Holde det enkelt og greit, spørre hva hun driver med først, så si jeg har følelser for henne og at jeg har hatt det i 3 år, og til slutt spørre henne ut. Altså gi henne et ultimatum.

 

Jeg tåler bedre å få avslag enn å deppe hver dag, slik som jeg nå har gjort i 3 år.

 

Høres idéen min god ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gutt17

Jeg har ikke akkurat så store muligheter til å snakke med henne face to face heller. Kan ikke tenke meg noen plasser der vi vil støte på hverandre, vi bor langt fra hverandre og er i to separate deler av en stor skole.

 

Er du sikker på at det vil være creepy? Da jeg allerede har prøvd meg litt før, uten hell. At jeg ikke hadde hell er fordi vi begge er veldig sjenerte.

Lenke til kommentar

Skriv noe ala "Hei, blir du med på cafe/spise/bowling/klatring/mate endene/male garasjen/kino/lufte hunden/whatever i morra ettermiddag?" på facebook? Hvordan kan du forvente at hun skal like deg tilbake uten å kjenne deg i det heletatt? Om dere ikke er venner engang..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Gutt17

Hva kan jeg si... Det er komplisert.

 

Vi gikk i klasse i 1 år, og jeg har tatt noen småhint. Som jeg sier så er vi begge sjenerte. Spesielt hun, med prestasjonsangst og ikke av typen som gjør noe ut av seg.

 

Høres ikke dumt ut å kun spørre henne ut, det var egentlig noe slik jeg også tenkte på. Jeg hadde bare lyst å toppe det hele.

Lenke til kommentar
Gjest Gutt17

Flotters! Da jekker jeg meg ned noen hakk og spør henne ut istedet!

 

Kanskje det vil bli litt mindre awkward også, i og med at forventningene ikke er skyhøye. :)

 

Takk!

Lenke til kommentar

Støtter clvñ. Å plutselig si til henne at du har vært forelsket i henne i 3 år er mega creepy. Si at hun virker som en søt jente og du kunne tenke deg å bli bedre kjent med henne. Ikke be henne på kino, syns det er bedre finne på noe der du gjør noe aktivt. F.eks. bowling, klatring, bordtennis, evt andre felles interesser.

Lenke til kommentar

clvñ kommer med vise ord.

 

Siden dere tydeligvis har litt kontakt over MSN, hvorfor ikke spørre over MSN om hun vil bli med ut? Og for all del, ikke bras ut med noe som: "Jeg har likt deg i over tre år!!", dette blir bare.. creepy som det tidligere er nevnt.

 

Men dette forutsetter at dere allerede har litt kontakt fra før av. Så mitt tips vil være å prøve å komme nærmere vennestadiet før du spør hun ut. Dersom hun er interessert i deg, så kommer hun sikkert til å si ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mitt forslag er at du rett og slett bare prater med hun 2-3 ganger, før du ber hun ut. La hun få deg på radaren, lær deg litt om hun, spør om ting som kan være nyttige å vite dersom du skal møte henne. Etter dette, altså 2-3 dager, så kan du spørre om dere skal finne på noe en dag/kveld. Da er det også mye større sjanse for at hun ikke er like skeptisk, da dere faktisk har blitt litt kjent på forhånd - utover hva dere allerede vet om hverandre den dag idag.

 

My 2 cent.

Lenke til kommentar

MSN funger i alle fall ikke. Spør henne ut og spør henne face to face. Jeg har akuratt klart det. Og jeg er jente! ;) jeg hadde det neste akuratt samme som deg. Jeg var forelska i en gutt som jeg var sammen med før. Fikk noen gode råd fra noen her på diskusjon.no og det gikk fint. (må bare si tusen takk til alle dere gode folk her som hjelper andre)

Jeg er også litt flau og pinglette når det kommer til sånt, men bare vær deg selv og si henne det du føler. ;)

lykke til.

 

Skriv noe ala "Hei, blir du med på cafe/spise/bowling/klatring/mate endene/male garasjen/kino/lufte hunden/whatever i morra ettermiddag?" på facebook? Hvordan kan du forvente at hun skal like deg tilbake uten å kjenne deg i det heletatt? Om dere ikke er venner engang..

Male garagen!!! Hvorfor tenkte ikke jeg på det. ;). Den var fin. ;)

Lenke til kommentar
Gjest lilly

MSN funger i alle fall ikke. Spør henne ut og spør henne face to face. Jeg har akuratt klart det. Og jeg er jente! ;) jeg hadde det neste akuratt samme som deg. Jeg var forelska i en gutt som jeg var sammen med før. Fikk noen gode råd fra noen her på diskusjon.no og det gikk fint. (må bare si tusen takk til alle dere gode folk her som hjelper andre)

Jeg er også litt flau og pinglette når det kommer til sånt, men bare vær deg selv og si henne det du føler. ;)

lykke til.

 

Skriv noe ala "Hei, blir du med på cafe/spise/bowling/klatring/mate endene/male garasjen/kino/lufte hunden/whatever i morra ettermiddag?" på facebook? Hvordan kan du forvente at hun skal like deg tilbake uten å kjenne deg i det heletatt? Om dere ikke er venner engang..

Male garagen!!! Hvorfor tenkte ikke jeg på det. ;). Den var fin. ;)

 

 

Åh, kan du fortelle hvordan du gikk frem? Jeg funderer på å gjøre det samme! Jeg er jente, kjenner han knapt, vi har snakket sammen noen få ganger, første gang på hans initiativ, andre gang helt tilfeldig møtte vi på hverandre. Har lurt litt på om han er interessert men er jo umulig å vite!

Lenke til kommentar

MSN funger i alle fall ikke. Spør henne ut og spør henne face to face. Jeg har akuratt klart det. Og jeg er jente! ;) jeg hadde det neste akuratt samme som deg. Jeg var forelska i en gutt som jeg var sammen med før. Fikk noen gode råd fra noen her på diskusjon.no og det gikk fint. (må bare si tusen takk til alle dere gode folk her som hjelper andre)

Jeg er også litt flau og pinglette når det kommer til sånt, men bare vær deg selv og si henne det du føler. ;)

lykke til.

 

Skriv noe ala "Hei, blir du med på cafe/spise/bowling/klatring/mate endene/male garasjen/kino/lufte hunden/whatever i morra ettermiddag?" på facebook? Hvordan kan du forvente at hun skal like deg tilbake uten å kjenne deg i det heletatt? Om dere ikke er venner engang..

Male garagen!!! Hvorfor tenkte ikke jeg på det. ;). Den var fin. ;)

 

 

Åh, kan du fortelle hvordan du gikk frem? Jeg funderer på å gjøre det samme! Jeg er jente, kjenner han knapt, vi har snakket sammen noen få ganger, første gang på hans initiativ, andre gang helt tilfeldig møtte vi på hverandre. Har lurt litt på om han er interessert men er jo umulig å vite!

 

 

Ja da. :)

i andre klasse ble jeg "sammen" med en gutt som het Daniel. Vi var sammen til 6. Klasse da det ble noen forviklinger. Hans sine venner likte meg ikke. Vi ble enige om at vi skulle slå opp.:( han ville alltid hjelp alle. Så det ble jo ikke alltid like bra. Vi kom i samme klasse på ungdoms skole. I jul så flytta vennen som ikke likte meg, og med en gang fikk jeg følelser for Daniel igjen. Jeg har flørta litt ned han og det så ut som at han likte det. ;) jeg var litt usikker, men så fant jeg denne sida, og spurte folk her va jeg burde gjøre. De sa at jeg burde be han ut. Da vi var på klasse tur prøvde jeg å flørte litt ekstra meg han, prata ned han på MSN og ba han ut på kino. Han sa ja. ;) vi så kino og hadde en god stemning og jeg hadde bestemt at jeg skulle spørre han om å bli sammen (jeg hadde hørt at at han hadde følelser for meg)på veien hjem, da vi kom til den plassen der vi måtte skille lag, spurte jeg han veldig uskyldig og flau: vil du være sammen med meg? Vi så vherandre inn i øynene og han sa ja, og etter det kysset han meg på kinnet!!! XD

vi har liksom alltid vært ment for hverandre. ;)

 

vis du vil ga noen råd, vil vel det være å bli litt kjent med han først. Går dere i samme klasse eller i samme skole eller noe sånt. Ellers så er det bare å be han ut. Jeg var selv drit nervøs når jeg skulle be han, til å med når jeg pratet med han på kinoen.

Lykke til. Husk at kjærlighet tar tid!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...