Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med å koble til trådløst nettverk.


Anbefalte innlegg

Hver gang jeg prøver å koble til det trådløse nettverket mit får jeg denne feil meldingen

"Windows is unable to connect the selected

network. The network may no longer be in range. Please refresh the list of available networks, and try connect again"

 

Jeg vet at det ikke er for dårlig signal fordi jeg har prøvd å koble til nettverket med laptopen ved sidenav routeren,

og den greier til og med å koble seg til andre nett verk som har mye dårligere signal enn mitt!

 

Er det noen her som kan hjelpe meg?

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Konklusjonen om at signalet må være sterkt nok, fordi laptopen klarer å koble seg til er feil. Du har ingen garanti for at to maskiner med forskjellig plassering på antenne, forskjellige antenner og nettverkskort, klarer å koble seg til samme nettverk.

 

Jeg støtter dette utsagnet. Feilmeldingen som du oppgir er også helt typisk for signalproblemer. Kanskje du har et annet nettverk i området som overlapper mye med ditt eget nettverk i den frekvenskanalen som du bruker. Da kan det bli mye rot.

 

Sjekk med (gratis): inSSIDer

http://www.metageek.net/products/inssider

 

Programmet er såpass enkelt i bruk at jeg ikke forteller mer om dette ved mindre du spesifikt spør. Bare scan og les grafen som bør være relativt selvforklarende. (gi oss gjerne et screenshot for referanse).

 

Har du likevel samme problem etter dette og du har utelukket eller rettet evt. overlapp med andre nettverk så før du si i fra. Kanskje en resintalasjon av drivere kan være et godt første steg å begynne med da det vil resette (og dermed ofte rette) mange ting i som kan forårsake problemer med tilkobling på trådløse nettverk. Om det heller ikke fungerer ville jeg sansynligvis tatt en titt på ruterinstillingene og sett om det står noe på der som ev.t ikke kortet takler... men la oss ikke gå for lagt frem før det mest grunnleggende er testet først :)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Det kan hende dere misforsto meg litt da jeg sa at laptopen klarte å koble seg til, det ER laptopen jeg har problemer med og den kobler seg ikke til selv om nettverket mitt har fem streker. :(

Men uansett så prøvde jeg inSSIDer, og det så ikke ut til å være noen signalproblemer, men på channel sto det 0 på alle nettverkene, og på den andre pcen min står det channel 2 på nettverket mitt.

 

Jeg har også prøvd å reinstallere driver før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...