Gå til innhold

Ny Acer til 6500kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hadde vært flott om du kunne kommet med litt mer informasjon. Skal du ha stasjonær eller laptop? Hvilke spill er det snakk om? Må det være Acer? I så fall hvorfor? Det finnes mye bra (i alle fall laptops) fra Acer, men du begrenser valget ditt en god del hvis du bare er interessert i et merke. Inntil du svarer på disse spørsmålene er det dessverre vanskelig å hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Det hadde vært flott om du kunne kommet med litt mer informasjon. Skal du ha stasjonær eller laptop? Hvilke spill er det snakk om? Må det være Acer? I så fall hvorfor? Det finnes mye bra (i alle fall laptops) fra Acer, men du begrenser valget ditt en god del hvis du bare er interessert i et merke. Inntil du svarer på disse spørsmålene er det dessverre vanskelig å hjelpe deg.

 

Jeg vil ha en laptop. Har hørt mye bra om Acer sine bærbare. Spill blir det vel mest WoW og Trackmania.

Lenke til kommentar

Jeg vil ha en laptop. Har hørt mye bra om Acer sine bærbare. Spill blir det vel mest WoW og Trackmania.

 

Både Acer og Asus gir deg mye ytelse for pengene. Andre produsenter tar seg ofte ekstra betalt for design og merkenavn virker det som. Nå er jeg usikker på om Acer og Asus har noen rene spill-PCer, men du klarer deg helt fint med en "vanlig" laptop til WoW og TM.

 

Du får en ganske brukbar PC til 5-7k, det du først og fremst må finne ut av er hvor mobil den skal være (vekt, (skjerm-)størrelse, robusthet og batteri-levetid).

 

Her har du en til 6k med 64-bit win7, dedikert skjermkort, en ny i5 CPU, 4gig RAM, 500gig HDD og en 15.6" skjerm med en oppløsning på 1366 x 768.

Link

Lenke til kommentar

I så fall bør Acer 5740G være rimelig midt i blinken for deg. Den har veldig gode specs til prisen, og virker ellers helt grei ifølge denne anmeldelsen som jeg skummet gjennom.

 

@whitespace: helt riktig det du sier. Spesielt Acer bruker å være mye for pengene, men til gjengjeld har andre produsenter ofte noe bedre byggekvalitet. Asus har veldig god byggekvalitet, og lager også alle PC-ene sine selv. PC-en du linker er nesten samme som den jeg linker, men har bedre prosessor og dårligere grafikkort.

 

Når det gjelder størrelse er det egentlig ikke så mye å velge mellom. 15" gir mest ytelse for pengene, men det er kanskje mulig å finne noen gode 17" til 6500. Et alternativ er en CULV-PC, som Asus UL30VT. Denne er veldig liten og har veldig bra batteri. Ytelsen er en god del dårligere, men den skal klare WoW fint, men kan få problemer under 25-manns raid. Ytelsen i TM kommer an på hvilket TM det er snakk om.

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...