Gå til innhold

Spørsmål angående RYP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vanskelig å besvare spørsmålet ditt når jeg ikke vet hvilke apperatøvelser det er snakk om. Ellers er det viktigst å fokusere rundt baseøvelsene, øvelser som trener flere muskelgrupper samtidig. Typiske baseøvelser er benkpress, knebøy, markløft og roing. RYP har alle disse såvidt jeg vet. De andre er isolasjonsøvelser og er ikke så viktig egentlig. Men det er så vidt jeg vet ingen apperatøvelser i RYP opprinnelig med unntak av roingen, og dette er det en grunn til. Alle øvelser i RYP er frivektsøvelser, og dette gir bedre trening av balanse og stabiliseringsmuskler. Det er også lettere å unngå skader om teknikken er god. I et apperat har man en fikset løftebane som gjerne ikke er den kroppen selv ville brukt for å få best effekt.

 

For å besvare spørsmålet ditt så vet jeg ikke. Jeg skal ikke si jeg har mer peiling enn instruktøren din, men jeg tror du trygt kan overse hans råd (uten at jeg skal si dette sikkert uten å ha hørt rådene) til fordel for frivektsøvelser. Bare pass på teknikken din. Eneste er at du kan ta leg-curl f.eks. istedenfor knebøy om du har problemer med ryggen eller knærne f.eks. Slike ting. Ville vært svært hjelpsomt for meg om jeg visste hvilke øvelser du skal bytte ut, og hvilke problemer du eventuelt har med kroppen mtp. skader, skjelett og muskler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...