Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skriftlig Eksamen - Politikk og Menneskerettigheter (vg3)


Anbefalte innlegg

Hei!

Sjekket om det var laget en tråd om dette emnet, men kunne ikke finne noen. Siden det ikke allerede er opprettet en slik tråd, så har jeg ikke store forventninger i forhold til aktiviteten i denne tråden ;)

 

Ja, jeg har da kommet opp i skriftlig eksamen i Politikk og Menneskerettigheter i vg3, og tenkte det kanskje kunne være greit å starte opp en tråd om dette. Så om det skulle være noen som har kommet opp i det samme, eller har innspill, så kan det jo være greit å lufte litt tanker her =)

 

Hadde helst håpet å unngå å komme opp i dette faget, siden det er et fag jeg egentlig sliter litt med. Innholdet og det vi lærer i faget synes jeg er ganske interessant, men sliter litt på prøver osv. Men jeg vet hvor feilene ligger (mer drøfting/problematisering rundt oppgavene), så det gjelder å være obs på dette nå! =)

 

Eksamensdato er forøvrig den 27. mai, i iallefall for meg.

Endret av Sports-Dude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok dette som privatist i fjor, da var det en forholdsvis enkel eksamen.

 

Tips: Skaff deg generell oversikt. Gjerne i form av stikkords baserte sammendrager på PC fra kapitlene, dette er noe du kan ta med deg på eksamen. En god oversikt slik at du kan finne frem og sitere fra boken er gull verdt.

 

På forberedelses dagen trenger du nesten ikke fokusere på boken, da du allerede har en form for sammendrag. Da kan du heller fokusere på forståelse, og det å utvide med informasjon fra andre kilder. Klarer du å referere og sitere annet enn boken vil dette virke svært positivt på sensor.

 

Ellers så har du rett i at det er greit å prøve å belyse oppgaven fra så mange sider som mulig, (kan ikke fordra ordet problematisering). Vær forsiktig med å trekke (bastante) konklusjoner.

 

Lykke til.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...