Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fra 20000 til 4000 i 3dmarks, og alle spille lagger og fps har droppet ekstremt!HJELP!


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Hei

 

min 1 uke gamle pc er helt rar:S

 

Jeg har ikke peiling på hva som har sjedd.

 

Jeg har Amd Phenom II x4 BE 3,4ghz

og Radeon HD 5970

 

Har prøvd og formatere pcn men ingen forbedring..

 

Hjelp!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Var den slik i starten?

 

Kan være strømforsyningen, en venn av meg fikk et problem lik dette: Hovedkortet likte ikke Psu'en så han byttet til Corsair HX 1000W og problem løst.

pcn fungerte perfekt før..

Lenke til kommentar

Var den slik i starten?

 

Kan være strømforsyningen, en venn av meg fikk et problem lik dette: Hovedkortet likte ikke Psu'en så han byttet til Corsair HX 1000W og problem løst.

pcn fungerte perfekt før..

 

:hmm:, prøv en annen harddisk (dette tror jeg ikke funker) ellers er jeg tom for ideer.

Desverre :(:hmm:

Lenke til kommentar

Hei..

 

Siden du har reformatert pc, så er det antageligvis ikke software problem.. Men alikevel. Har du hentet ned siste versjon av drivere til skjermkort? Evnt så kan du prøve å resette bios på maskinen din evnt via menyen i bios eller via hardware reset på hovedkort. Heter ofte "cmos" eller lignende. Men husk at strøm må ikke være koblet til når du utfører en hardware reset. Jamfør med hovedkort bok for fremgangsmåte for hardware reset av hovedkort.

 

*edit: Kan også være et program du installerer som forårsaker disse problemene. Hvis du reinstallerer en gang til så kan du prøve å installere kun OS og nødvendig hardware/drivere, samt et spill du vet du har problemer med og prøve å spille. Går det glatt da kan det tyde på et problem med et program som installeres. Har opplevd det ved et par anledninger at dette kan skje..

Endret av cartoon
Lenke til kommentar

Hei..

 

Siden du har reformatert pc, så er det antageligvis ikke software problem.. Men alikevel. Har du hentet ned siste versjon av drivere til skjermkort? Evnt så kan du prøve å resette bios på maskinen din evnt via menyen i bios eller via hardware reset på hovedkort. Heter ofte "cmos" eller lignende. Men husk at strøm må ikke være koblet til når du utfører en hardware reset. Jamfør med hovedkort bok for fremgangsmåte for hardware reset av hovedkort.

 

*edit: Kan også være et program du installerer som forårsaker disse problemene. Hvis du reinstallerer en gang til så kan du prøve å installere kun OS og nødvendig hardware/drivere, samt et spill du vet du har problemer med og prøve å spille. Går det glatt da kan det tyde på et problem med et program som installeres. Har opplevd det ved et par anledninger at dette kan skje..

 

Smart, tenkte ikke på det. Å Flashe BIOSEN til siste versjon er vel et alternativ som er verdt å prøve.

Lenke til kommentar

Prøv å skru av "throttlingen" på CPU dersom denne står på. Jeg har opplevd at min cpu har låst seg på 600-800 mhz, fordi den ikke kom seg ut av sparemodus. "LITT" forskjell på 3dmark og framerate i spill ja. Skjønte null og niks i starten!

 

Det er vel Cool 'n quiet det heter i bios?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...