Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Rådgivning anngående skole og studier


Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om hvem det er lurt å snakke med, dersom jeg trenger råd og tips anngående studier etter videregående. Jeg har bl.a. lyst til å søke på medisin, men dersom jeg ikke har nok poeng, hvilke muligheter har jeg da?

 

Det første som slår meg er vel rådigiver, men med tanke på at han/hun ikke sitter med så mye informasjon anngående dette, hva gjør jeg da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rådgiveren har mye god informasjon, skal jeg si deg. Mange som får hjelp av hun på skolen min ihvertfall.

 

Eller så har du forskjellige karrieretester på NAV blant annet, som kan gi deg en pekepinn på hvilket yrkesområde som passer best for deg. Jeg har tatt disse testene selv, og må si de traff meg ganske bra.

 

Du kan også se på de forskjellige fagene du kan studere på forskjellige skoler, og forhøre deg med folk som studerer de fagene du syns virker interessante. Her på forumet er det jo en rekke tråder om diverse studier f. eks.

Lenke til kommentar

Rådgiveren har mye god informasjon, skal jeg si deg. Mange som får hjelp av hun på skolen min ihvertfall.

 

Eller man kan finne en rådgiver som verken kjenner til endringene i Kunnskapsløftet eller i Bolognaprosessen...

 

For å svare direkte på trådstarters spørsmål så er det to valg du har hvis du vil inn på medisin men ikke har nok poeng rett ut av videregående: ta opp fag og vent i et par år for å få alderspoeng, eller dra til utlandet.

Lenke til kommentar

Rådgiveren har mye god informasjon, skal jeg si deg. Mange som får hjelp av hun på skolen min ihvertfall.

 

Eller man kan finne en rådgiver som verken kjenner til endringene i Kunnskapsløftet eller i Bolognaprosessen...

 

For å svare direkte på trådstarters spørsmål så er det to valg du har hvis du vil inn på medisin men ikke har nok poeng rett ut av videregående: ta opp fag og vent i et par år for å få alderspoeng, eller dra til utlandet.

 

Takk, men så mye vet jeg egnetlig. Det jeg er ute etter, er egnetlig informasjon om hvor/hvordan jeg kan studere i utlandet, med det karaktergrunnlaget jeg har etter videregående. Er det bare å finne en skole i et land, og søke, eller hvordan går prosessen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...