Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av mazda 323


Anbefalte innlegg

Hei

eg er på utsikk etter en slik Mazda 323 -1996 mod

Men eg har da ett par spørsmål. Vet at det er en stor og sports bil og da lurer jeg om 1,5 er lite krefter.

har ikke vært så heldig og fått prøvd ut en slik enda. Også med tanke på at den bilen jeg har sett etter har kjørt 270 000km med en så liten motor. Er motoren da kjørt?

 

Prisen på slike biler ligger vell ganske høyr i forhold til andre kjente merker.

Mazda 323 1996 , 270 000km og 1,5 motor. ikke rust med mye utstyr.

kan det være et godt kjøt med tanke på at den har kjørt 270km med 1,5 motor. ?

 

hva er deres inntrykk av en slik bil, kvaliteten osv. ?

...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

eg er på utsikk etter en slik Mazda 323 -1996 mod

Men eg har da ett par spørsmål. Vet at det er en stor og sports bil og da lurer jeg om 1,5 er lite krefter.

har ikke vært så heldig og fått prøvd ut en slik enda. Også med tanke på at den bilen jeg har sett etter har kjørt 270 000km med en så liten motor. Er motoren da kjørt?

 

Prisen på slike biler ligger vell ganske høyr i forhold til andre kjente merker.

Mazda 323 1996 , 270 000km og 1,5 motor. ikke rust med mye utstyr.

kan det være et godt kjøt med tanke på at den har kjørt 270km med 1,5 motor. ?

 

hva er deres inntrykk av en slik bil, kvaliteten osv. ?

...

 

Har du røyka sopp?

 

Selv ville jeg anbefale f-modellene.

Eksempel

Jeg mener disse faktisk er ganske fine i rød, og hvis du får på noen svarte felger er du godt på vei! :thumbup:

 

270 000 km er relativt langt, ja, men Mazda er kjent for å holde lenge. 1.5 motor ekke no racer-bil, men 1.8-literen jeg linka til er ihvertfall bedre!

Lenke til kommentar

Kvaliteten er veldig bra, men hvis ikke bilen er rustbehandlet av tidligere eier, så er det nok rust på bilen.

 

Gå for 1.8 iallefall. Er du heldig nok til å finne en 2.0 V6 så er det enda bedre.

 

Jeg solgte min 96 323F 1.8 da den var gått 220.000, fortsatt knallgod bil.

Lenke til kommentar

Jeg har ihvertfall bare gode ord å si om en mazda 323. Jeg hadde en 1998 1,3L LX.

Var min ungdomsbil, og bedre bang for the buck kunne ikke jeg funnet.. tror jeg avskrev den med 20k på 3 år og 70k kjørt. Ikke hadde jeg noen spesielle reparasjoner heller.. abs sensor røyk, og selvfølgelig 2x bremseklosser foran.

 

Fungerte fett som a-b bil, og ville trodd at en større motor bare hadde vært et pluss. Men husk, det blir mer kostnad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...