Gå til innhold

Grafikkkortkrasj/ grfikkfeil i spill


Anbefalte innlegg

I Empire Total War (har sjedd i Crysis Warhead også) krasjer PCen. Jeg tror det er en feil i grafikkortet eller i spill(ene). Feilen oppstår hver gang jeg spiller Empire Total War, så det kan være at det er feil i programmet. Men siden det har skjedd i Crysis Warhead også er jeg usikker på om det er programfeil.

 

Her er bilder jeg tok med mobilen da det krasjet:

post-155089-1273938209,4878_thumb.jpg

Her i kampmodus

 

post-155089-1273938204,4813_thumb.jpg

Her i kampmodus

 

post-155089-1273938214,2663_thumb.jpg

Her i campaign-modus

 

post-155089-1273938219,5261_thumb.jpg

Her i campaign-modus

 

I kampmodus krasjer spillet etter 1 - 10 minutter. Mens i campaign-modus kan jeg spille i fleretimer uten at det krasjer (tidligere). I dag har det krasjet oftere.

 

Grafikkortet mitt er Nvidia Geforce GTX 260.

Jeg bruker Rivatuner til å styre vifta.

Får å sjekke ut om kortet var høyt overklokket, klokket jeg det ned til minimum (i Rivatuner), som tilsvarer ca. 50%. Det ga ingen utslag for hvor ofte det krasjer.

 

Temperaturen i grafikkortet er rundt 50 grader.

 

Jeg tror det kan ha noe med minnet i grafikkortet å gjøre, men er ikke sikker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 9 måneder senere...

Hmmm, late meg (eller treige meg). Jeg har ikke sendt inn grafikkortet. :-/

Men jeg har kjøpt meg en Nvidia GTX 295 av en kompis. Så jeg regnet med at grafikkrasjen skulle ta slutt, men det har det altså ikke gjort. I går testet jeg ut Empire: Total War, og det virka ikke som at jeg fikk spille lenger før alt krasja.

 

Jeg regne med at det er liten sannsynlig at det er grafikkortet som har feil. Så kan det være minnet(RAM)?

Lenke til kommentar

har du prøvd å bytte pci-e slot hvis mulig ? re innstallere drivere ? kansje reinnstallere windows ? i og med at det skjerm med 2 forskjellige kort så er jo sjangsen liten for at det er skjermkortet. men er jo grafikk feil så cpu og ram tviler jeg på at det er. har du kraftig nok psu ?

 

ser nå at denne tråden er litt gammel ? hehe, hvorfor har du ikke sendet inn kortet for lenge siden ? da hadde du fått nytt et, og kunne vært 100% sikker på at det ikke er kortet..

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

har du prøvd å bytte pci-e slot hvis mulig ? re innstallere drivere ? kansje reinnstallere windows ? i og med at det skjerm med 2 forskjellige kort så er jo sjangsen liten for at det er skjermkortet. men er jo grafikk feil så cpu og ram tviler jeg på at det er. har du kraftig nok psu ?

 

ser nå at denne tråden er litt gammel ? hehe, hvorfor har du ikke sendet inn kortet for lenge siden ? da hadde du fått nytt et, og kunne vært 100% sikker på at det ikke er kortet..

Jeg har prøvd kortet (gtx 295) på naboens PC. Der krasja den ikke i Empire: Total War. Han har en mye større psu. Min psu er på 600 W, det er kanskje litt lite?

 

Jeg kan jo prøve på den andre pci-slotten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg funnet ut hva det var. Jeg byttet ut minnet på datamaskinen, og etter det fungerte.

Minnet jeg hadde fra før:

Corsair CM2X2048-6400C5

http://www.corsair.com/cm2x2048-6400c5.html

 

Og det jeg satt inn:

Crucial ett eller annet

Den har ihvertfall en hastighet på 533 MHz.

Og størrelse: 2* 1 GB.

 

Begge er selfølgelig DDR2.

 

Men jeg lurer på om det er hovedkortet som er inkompatibel med 800 MHz (som jeg hadde før)?

Det jeg har i PCen nå har jo 533MHz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...