Gå til innhold

Hvordan sette i en prosessor med vifte?


Anbefalte innlegg

Hei, måtte kjøpe nytt hovedkort da det gamle var defekt (klarte bare kjøre med 1 RAM brikke). Fikk et lite problem når jeg skulle sette i prosessoren.

 

Problemet er at vifta er festet til prosessoren så jeg får ikke satt i prosessoren skikkelig. Noen som har ideer om hvordan jeg kan få satt den i uten å ødelegge noe? For meg så ser det nesten ut som om det er fysisk umulig å sette i den prosessoren. Er det kanskje meningen jeg skal ta av vifta? Var litt redd for å prøve å løsne på vifta da den virker ganske fastlimt til prosessoren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er mulig eller ikke kommer veldig ann på hvilken sokkel du har, har du en CPU med pins så er det ofte mulig, men det er uansett ikke noe problem å ta i litt når du skal løsne CPU fra kjøleren, bare pass på så du ikke bøyer noen pins om CPU har det og ta på ny kjølepasta .....

Lenke til kommentar

Selv måtte jeg bruke flatjern og litt makt for å skille prosessoren og kjøleelementet for noen år tilbake (tips: hvis du har lange pinner som står ut av prosessoren: unngå å bøye disse, de er et rent helvete å få på plass igjen (snakker av erfaring)) :p.

Endret av Kjell-arne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...