Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Irritert! Svenskene får VDSL mens vi sitter med ADSL-graut


Anbefalte innlegg

Jeg må bare få utløp for min frustrasjon...

 

Nå nettopp så jeg på Digi.no, at svenskene får VDSL!

Og det til 399kr Mnd (dvs. MINDRE enn det jeg betaler for ADSL!)

Ikke nok med det, i Sverige har de fiber overalt i tillegg.

Av og till blir jeg _veldig_ irritert over Norge (Telenor, Nextgentel osv. FÅ UT FINGERN!)

 

:evil::evil::evil:

 

Bare mine meninger

Julepynt

 

EDIT: La på litt ekstra i topic...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, jeg og, men tenk på at det bor en del mindr i norge.

Og at fiber nett ikke er lønnsomt annet enn i og mellom byer, men syns mer det er staten som skal få ut fingern å hjelpe til så man fikk opp fibernett i storbyene og så gikk utover "landet" når man har sikkelige nett mellom byene.

Lenke til kommentar

sorry sorry, møtte bare så veggen så vanvittig akkurat der (hodet ned i glassbordet).

Staten må få ut fingern, men _også_ teleselskapene som har abbonementene o.l.

 

Fortsatt frustrert over det faktum at VDSL har vært betatestet siden 2000.

Hvorfor hev telenor seg på ISDN, og ikke rett på ADSL?

Lenke til kommentar

Det er jo Telenor sin feil.. på en måte.

Staten driter i det, så da blir det Telenor på haugen..

MONOPOL!! Sånn har Telenor vært hele tiden... :-?

Og sånn blir det vel. De eier nesten alt. :( Kunne ikke Staten ha gitt litt ekstra penger til

de vanlige? Sånn er det i Sverige vertfall :woot:

 

 

 

Vi lager vårt eget nett :lol::lol::lol:

Lenke til kommentar

vel, faktisk har telehor hatt adsl leenge, men de holdt det igjen, slik at vi sluttbrukere skulle få skaffa oss isdn først, og først da begynte de med adsl'n.

Synes at staten skulle ha lagt ut ett par milliarder til bredbånd utbygging, der jeg bor kommer antageligvis ikke adsl på 2 år heller så....

Lenke til kommentar

Her i bygda mi (finnmark) har stort sett alle kuttet ut telenor.

Har aldri vært på tale med noe mer enn ISDN fra den kanten så da det lokale kraftselskapet kom med trådløst bredbånd så ble det endelig fart på sakene.

Det er ganskr dyrt foreløpig pga store utbyggingskostnader men jeg betaler gladelig litt ekstra mot å slippe ISDN.

Koster 500.- for 500kbts linje med fri nedlasting.

Kanskje ikke bredbånd for folk sørpå men for meg er det ufattelig mye bedre enn ISDN.

Lenke til kommentar

Gjør som meg, flytt hjemmefra når du er 17, studèr på en ingeniørhøgskole eller lignende med mektig fiberlinje tilknyttet studentbyene. Da ender du opp med å surfe/irc'e/leeche/whatever 24/7 , til du er så lei at du kan spy binært! I tillegg blir du kresen og bortskjemt. Og sist men ikke minst, sjarmen med å dra på LAN er nesten helt borte siden man kan downloade alt man vil ha fra LAN'et som er i veggen hele døgnet ellers... Og når du da endelig klarer å krype gjennom studiene, infisert av 100Mbit kontakten i veggen med middelmådige karakterer og mye slit så er du vrak når du kommer bort fra det hele og ikke lenger har internett-tilgang.

 

Moral: Vær fornøyd med det du har, 1 og 0 er ikke bestandig grønnere på andre siden av linja. :wink:

Lenke til kommentar
Jeg må bare få utløp for min frustrasjon...

 

Nå nettopp så jeg på Digi.no, at svenskene får VDSL!

Og det til 399kr Mnd (dvs. MINDRE enn det jeg betaler for ADSL!)

 

http://www.teleavisen.no/template/article.asp?id=2553

 

Klippet:

Telenor kommer til å lansere den kraftige bredbåndsteknologien VDSL kommersielt i år. I første omgang blir det pilotbrukerne i Forus-området ved Stavanger som får et kommersielt tilbud, men det er også sannsynlig at Telenor vil bygge ut VDSL i andre områder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...