Gå til innhold

Gamin PC opsett. (Kan noen sjekke om alt passer sammen)


  

13 stemmer

  1. 1. God Gaming-PC?



Anbefalte innlegg

Hei. Har satt sammen en liste med ting jeg skal ha i en ny PC jeg skal bygge selv. Passer alt dette sammen og kommer det til å bli en god gaming-PC?:

 

 

Cooler Master HAF 932 Big Tower Sort

Vifter: 1x 230mm Front, 1x 230mm Topp, 1x 230mm Side, 1x 140mm Bak, Rød LEDs

 

 

Chieftec A-135 Series 750W PSU

ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Modular, 2x 6pin+2x 6+2pin PCIe, 6x SATA

 

 

ASUS M4A79T Deluxe/U3S6, Socket-AM3

AMD 790FX+SB750, SATA 6Gb/s, USB3.0, DDR3, GbLAN, ATX, Firewire,4xPCI-Ex(2.0)x16

 

 

AMD Phenom II X4 965 Black Edition

Quad Core, 3,4Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed

 

 

Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 8GB

Kit w/2x 4GB XMS3 DHX, CL9-9-9-24, for Core i3/i5/i7, w/Connector, 1.65v

 

 

XFX Radeon HD 5970 2GB GDDR5

PCI-Express 2.0, "BLACK", 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort

 

 

Samsung SpinPoint F3 1TB SATA2

32MB 7200RPM

 

Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7240S

DVDRW 24x, DL, RAM, SATA, Bulk, Black

 

 

Microsoft Windows Home Premium 7

Norsk, Full, DVD

 

Totalt:

14.697,50

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta heller et 5850 eller 5870, da 5970 er overkill. Kjøp heller en ssd fra feks Intel.

 

Helt uenig. SSD har ingen direkte innvirkning på en Gaming PC og burde bare tas med om budsjettet strekker til. Et 5970 derimot vil gi MYE flere frames i spill som Bad Company 2, Dirt 2, Metro 2033 og andre krevende DirectX 10/11 spill. Ellers ser handlevognen bra ut, men jeg ville heller kjøpt 1333 mhz RAM med Cl7 timing da AMD systemer nytter bedre av dette. Har du råd ville selvfølgelig 1600 mhz med Cl7 vært det beste. De Ram brikkene du har valgt har Cl9.

Lenke til kommentar

Enig med Mr. A. En SSD hadde gjort at maskina oppførte seg et titalls ganger raskere, kontra den usynlige fps-økninga det er på 5870vs5970.

Usynlig? Du vil kanskje ikke merke forskjell på 100 og 120 FPS, men jeg skal love deg at forskjellen er stor på 40 og 80 FPS :) Det kommer helt ann på hvilke spill du spiller. Uansett ville jeg betalt 500 kr ekstra og heller kjøpt et ASUS Crosshair IV Formula med det nyeste Chipsettet til AMD :thumbup:

Lenke til kommentar

Du vil jo få bedre spillytelse med ssd, Med den bonus at hele systemet blir raskere, alt fra boot til åpnng av programmer, ssd er en av de tingene som gir mest merkbar forskjell.

 

(Ikke dobbeltpost, bruk heller Multisitat)

Er helt enig..

 

Jeg kommer aldri igjen til å la en tradisjonell harddisk få drive os og spill. Jeg har en intel ssd, og en ocz vertex, kjempefornøyd med begge..

Og de spill jeg spiller, merker jeg også stor forskjell på, med en ssd

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Du vil jo få bedre spillytelse med ssd, Med den bonus at hele systemet blir raskere, alt fra boot til åpnng av programmer, ssd er en av de tingene som gir mest merkbar forskjell.

 

(Ikke dobbeltpost, bruk heller Multisitat)

Skulle likt og se tallene som viser at du får betydelig mer FPS av SSD.

Lenke til kommentar

Du vil jo få bedre spillytelse med ssd, Med den bonus at hele systemet blir raskere, alt fra boot til åpnng av programmer, ssd er en av de tingene som gir mest merkbar forskjell.

 

(Ikke dobbeltpost, bruk heller Multisitat)

Skulle likt og se tallene som viser at du får betydelig mer FPS av SSD.

 

Kan du si meg hvor jeg har skrevet at det er stor forskjell, jeg sier bare at det blir bedre ytelse og at du får raskere oppstart av os og progammer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Du vil jo få bedre spillytelse med ssd, Med den bonus at hele systemet blir raskere, alt fra boot til åpnng av programmer, ssd er en av de tingene som gir mest merkbar forskjell.

 

(Ikke dobbeltpost, bruk heller Multisitat)

Skulle likt og se tallene som viser at du får betydelig mer FPS av SSD.

 

Kan du si meg hvor jeg har skrevet at det er stor forskjell, jeg sier bare at det blir bedre ytelse og at du får raskere oppstart av os og progammer.

Ja, du bare "sier", nettopp.

Kan du slutte og "si" ting og heller vise til tester som beviser at det er hold i det du sier?

Lenke til kommentar

Snakker ikke om fps, men loading under spilling som gir smootere spillopplevelse, ssd er verdt pengene, spesielt intel sin 40gb til under 1000 lappe. Tviler sterkt på at ts trenger noe mere en et 5870, 5970 er virkelig ikke verdt den prisen heller med mindre du kjører flere skjermer med eyefinity

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Snakker ikke om fps, men loading under spilling som gir smootere spillopplevelse, ssd er verdt pengene, spesielt intel sin 40gb til under 1000 lappe. Tviler sterkt på at ts trenger noe mere en et 5870, 5970 er virkelig ikke verdt den prisen heller med mindre du kjører flere skjermer med eyefinity

Spillytelse eller spillopplevelse, ehh?

 

SSD har pr dags dato et for dårlig forhold mellom ytelse/lagringskapasitet/pris i en gaming RIG, neste generasjon er på vei og planen med neste generasjonen er og forbedre nettopp det forholdet.

 

Er rart at alle skal på død og liv bruke masse penger på og hente inn noen sekunder her og der mens de sitter og venter på pcen når det utgjør så lite av det totale bilde. Tenkover hvor lite det utgjør av den totale tiden du sitter på pcen.

Driver ikke med sport, slik som f.eks. syklister som bruker 100 000 på en sykkel for og spare 5 sekunder pr. løp over en sykkel til 30 000.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...