Gå til innhold

20 år gammel gutt søker litt stilhjelp (oppdatert 31.08)


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

H&M har mye bra ja med greit bra kvalitet. Greit nok, klærene deres har kanskje ikke like bra passform og holdbarhet som en del dyrere merker, men H&M gir mye bang for the bucks likevel. Så hvis TS vil prøve ut noen nye stiler, hvorfor ikke prøve med noe billige klær fra H&M først? :) Så kan du evt. gå over til dyrere merker når du finner deg en ny stil du er komfortabel med.

Lenke til kommentar

Jepp. Poenget var mer det at mange som handler på f.eks. Carlings, tror at kvaliteten er super, bare fordi det koster mer. En ting er å kjøpe dyre kvalitetsklær, som en dress; sko eller en kostbar klokke, en annen ting er å betale 7-800 kroner for en T-skjorte som er sydd i Bangladesh hos samme fabrikk som lager billigklær.

Lenke til kommentar

Uten å ta hensyn til pris eller merke, så tenkte jeg at jeg skulle poste noen eksempel- bilder som jeg synes er stilig og som ikke kræsjer med langt hår:

 

Skjorte: Jeg synes svarte skjorter med diverse typer striper er det klart kuleste. Det passer også best til langt hår. Her er et eksempel.

655_wasabi_skjorte_striper_1.jpeg

 

Jakke: Her har man mange muligheter, og vårjakker ser generelt bra ut synes jeg. En dressjakke er ikke å forakte, ser bra ut med jeans.

Se vekk i fra genseren og alt det andre:

br-monogram-blazer.jpg

 

 

Bukse: Jeans, uten tvil :) Ikke det at det er så mange alternativer, men her er et forslag:

Carlings%20JeansStyle,%20foto%20Johanna%20Siring.jpg

 

T-skjorte: Kan lett kombineres med dressjakke, hvis det er en tøff t- skjorte med god passform.

rock_music_vintage_fashion_mens_ringer_t_shirt-p235585028572121315cpu4_400.jpg

MAENNER-AA-T-SHIRT-7779412-by-VAN-TRIBE-FASHION-19-07-2009.jpg

 

Belte: Denne stilen?

1_riku_belt_main.jpg

 

 

Sko:

Noe i denne duren?Sko

 

 

chinavasion-cvsdk-8799-2.jpg

 

Produsentene hadde etter min mening litt dårlige sider. Derfor er eksemplene mine en form for inspirasjon. Ikke veldig kontroversiell, men tror det skal passe bra til langt hår.

 

EDIT: Sorry for hundre redigeringer, en adresse som serveren ikke likte...

Endret av FlinkeFreddy
Lenke til kommentar

Sorry for å si det, men de tipsene var virkelig ikke gode. Det eneste som så sånn nogenlunde greit ut var dressjakken og jeansa.

 

Skjorten var alt for kort og så ut som noe man får kjøpt i billigkroken på Dressmann, t-trøyene så ut som noe man kunne brukt i barnehagen (og kombinert med dressjakke blir det enda verre), beltespennene var jævlige, og skoene så det ut som noen hadde spydd på.

 

Hvis det der er noe som kunne kommet fra Selected er det akkurat sånn jeg trodde looken til merket var. Typisk J&J-jessheim-råner-stil...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sånn som du maser da Thrice :p

 

Jeg er i den tro at det er essensielt at milanjo får håret under kontroll :p

 

Forøvrig helt enig i hva som blir sagt ovenfor. Bortsett fra at Carlings har dårlig kvalitet, noe som ikke er sant.

 

Nice ny signatur, btw.

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Jeg har ikke et spesielt kjært forhold. Levi's, Wrangler, Nudie, Diesel osv lager jeans i god kvalitet. Det eneste som er litt funky der må vel være Vailent som som er Varner-kjedens eget merke. Vet ikke noe om produksjon.

Endret av thrice
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg må vel bare legge til at smak er subjektivt, rett og slett.

Uansett syns jeg det alltid er supert med tips! Greit å få litt fra forskjellige hold, om ikke annet.

Likte den første skjorta, dressjakken og buksene du viste, Flinke Freddy. :)

 

Jeg har forøvrig aldri vært spesielt fan av skjorter med trykk, med mindre jeg føler det uttrykker noe jeg liker, for å si det sånn.

Har alltid unngått skjorter med tilfeldige ting som står smurt ut over.

Belter er jeg enda ganske.. ukjent(?) med. Liker at det er enkelt.

 

Jeg må nesten notere meg litt hvilke butikker som funker på hva. Carlings for jeans osv.

 

Angående kjøp av klær (og gjerne sko) på nett:

Har blitt lært opp av mamma at skokjøp på nett helst bør unngås, da de først og fremst skal være komfortable. Det er jo ikke noe man kan se seg fram til, heller.

Skjønner at f.eks. loafers og sko man ikke skal gå fryktelig mye i av gangen kan funke, men jeg er generelt fan av å prøve skoene før man kjøper dem.

Lenke til kommentar

Jeg må vel bare legge til at smak er subjektivt, rett og slett.

Uansett syns jeg det alltid er supert med tips! Greit å få litt fra forskjellige hold, om ikke annet.

Likte den første skjorta, dressjakken og buksene du viste, Flinke Freddy. :)

 

.................

 

Angående kjøp av klær (og gjerne sko) på nett:

Har blitt lært opp av mamma at skokjøp på nett helst bør unngås, da de først og fremst skal være komfortable. Det er jo ikke noe man kan se seg fram til, heller.

Skjønner at f.eks. loafers og sko man ikke skal gå fryktelig mye i av gangen kan funke, men jeg er generelt fan av å prøve skoene før man kjøper dem.

 

Enig i at dressjakken og buksene funket. Men, som jeg sa over, skjorten var ALT for kort. Seriøst, det er snakk om 20 cm for lite, minst. Man ser også at den ikke er laget kvalitetsmessig, og derfor kommentaren min om at den ser ut som noe som kunne kommet fra billigkroken på Dressmann.

 

Måten man ser det på er at det er sømmer foran på skjorten, og at

stripene ikke er i nærheten av å møtes i sømmene noe sted på skjorten. Begge er tegn på dårlig kvalitet. Kragen ser også ut som den er dårlig laget.

 

Når det kommer til skokjøp på nett er jeg helt enig med moren din :p

Endret av fkm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Du har tydeligvis et helt annet syn på detaljer enn det jeg har, iallefall! :p

Akkurat om den var for lang eller ikke, det med sømmene og stoffet den var laget av hadde jeg aldri tenkt på om du ikke hadde sagt det. Jeg syns allikevel at det generelle bildet funket ganske greit. Vertikale striper får en jo samtidig til å virke slankere, gjør det ikke?

Lenke til kommentar
Jeg har forøvrig aldri vært spesielt fan av skjorter med trykk, med mindre jeg føler det uttrykker noe jeg liker, for å si det sånn.

 

Forøvrig er Knut Nærum (er det ikke det han i Nytt på Nytt heter?) et godt eksempel. Han har ofte politiske motiv på t- skjorte, med dressjakke over. Ser veldig stilig ut, synes jeg:)

Lenke til kommentar

Du har tydeligvis et helt annet syn på detaljer enn det jeg har, iallefall! :p

Akkurat om den var for lang eller ikke, det med sømmene og stoffet den var laget av hadde jeg aldri tenkt på om du ikke hadde sagt det. Jeg syns allikevel at det generelle bildet funket ganske greit. Vertikale striper får en jo samtidig til å virke slankere, gjør det ikke?

 

Det så vel ikke akkurat ut som om du har problemer med vekten, så akkurat det ville jeg ikke bekymret meg for mye om :p Sorte skjorter er også litt uheldig, fordi en grunnregel er at skjorten skal være lysere enn overdelen. Selvfølgelig er det andre kombinasjoner som funker, men stort sett er det penest med lys skjorte og mørkere overdel.

Endret av fkm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det er notert!

Neida, det er vel ikke noe å uroe seg for i bunn og grunn. Liker allikevel tanken på at jeg fremstår som noe slankere enn deg jeg kanskje er, samme om jeg ikke er overvektig eller ikke. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Haha, nei ikke akkurat.

 

Er det forresten noen nettsteder jeg bør legge til i bokmerkene når det kommer til dette med, vel, stil?

Har notert meg details.com og gq.com så langt.

Lenke til kommentar

Behold håret, det så ganske røft ut! Du kunne sikkert med fordel klippet det en god del, da. Funker fint å headbange med håret rett nedenfor skulderbladet ;) Men jeg tror det ville vært en forbedring om du lot skjegget gro litt mer, for å balansere det lange håret.

 

 

På den annen side kan du jo vurdere å miste håret, selv om det smerter. Ikke at jeg sier du skal følge mitt eksempel, men jeg gikk ihvertfall fra langt hår til kort, som på bildene, og har hittil ikke fåttannet enn komplimenter for det (bortsett fra min mor :ermm:). Men jeg kommer nok til å la det gro igjen så snart jeg får skjeggvekst :blush:

 

 

post-117620-1274137968,2959_thumb.jpg

 

post-117620-1274137986,6017_thumb.jpg

 

 

EDIT: Håret slik du har det akkurat nå kan dessverre bli litt bomsete - selv om det har sin sjarm. Så lenge det vaskes ofte og ikke lukter svett hodebunn går dog det meste greit :p

Endret av Beges
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...