Gå til innhold

Hvem lager best lyd Gibson eller Fender?


ThePerry

Hvem lager best lyd Gibson eller Fender?  

30 stemmer

  1. 1. Hvem lager best lyd Gibson eller Fender?

    • Gibson
      24
    • Fender
      6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns Gibson virker klart best. den har kul form, bra og fet lyd. jeg bare lurer. dere som har stemt Fender hvorfor stemmer dere Fender? :D

 

Jeg har gibson selv, men noen folk stemmer fender, fordi det merket passer bedre til deres spillestil. Alt fra jazz gitarister, og helt til iron maiden bruker fender.

 

Hvorfor folk velger fender, er helt opp til dem selv (som vanligst)

Kanskje de syntes fender er kule og se på? Kanskje de er fan av jimy hendrix? Ikke vet jeg, men det er som oftest en grunn til at folk velger gitarer.

 

Det går ikke ann å si at gibson "lager best lyd"... Det kommer ann på spillestil

Endret av TheOscana
Lenke til kommentar

var å prøvde gitarer i helgen og jeg falt for Gibson SG. Jeg prøvde også en epiphone les paul custom. den syns jeg var kjempe fin og jeg likte den godt. jeg lurer på hva som er best. i forhold til prisklassen altså. epiphonen kostet 6000 og gibson kostet 10 000.

 

hvilken bør jeg kjøpe? :hmm:

Lenke til kommentar

var å prøvde gitarer i helgen og jeg falt for Gibson SG. Jeg prøvde også en epiphone les paul custom. den syns jeg var kjempe fin og jeg likte den godt. jeg lurer på hva som er best. i forhold til prisklassen altså. epiphonen kostet 6000 og gibson kostet 10 000.

 

hvilken bør jeg kjøpe? :hmm:

 

Den du føler for :)

Lenke til kommentar

var å prøvde gitarer i helgen og jeg falt for Gibson SG. Jeg prøvde også en epiphone les paul custom. den syns jeg var kjempe fin og jeg likte den godt. jeg lurer på hva som er best. i forhold til prisklassen altså. epiphonen kostet 6000 og gibson kostet 10 000.

 

hvilken bør jeg kjøpe? :hmm:

 

Personelig:

Hadde gått for Gibson over Epiphone. men det er bedre å gå opp 1 eller 2 tusen for en Gibson Les Paul Studio Worn enn en Epiphone :)

Ellers over Epiphone Custom og GIbson SG, hadde jeg klart tat SG.

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha SG, Les Paul etc gibson modeller, så hadde jeg heller valgt å spare noen tusen. Jeg hadde kjøpt meg en Epiphone og heller bytta ut humbuckersa med noen aktive EMG humbuckers. Lyden blir kanon og du har kanskje spart deg for noen lapper ! :)

 

EMG er jo litt skarpere rockelyd da, litt mer metallica aktig :) Hvis du vil ha en riktig AC/DC sound så er det best å gå for en Gibson SG :)

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha SG, Les Paul etc gibson modeller, så hadde jeg heller valgt å spare noen tusen. Jeg hadde kjøpt meg en Epiphone og heller bytta ut humbuckersa med noen aktive EMG humbuckers. Lyden blir kanon og du har kanskje spart deg for noen lapper ! :)

 

EMG er jo litt skarpere rockelyd da, litt mer metallica aktig :) Hvis du vil ha en riktig AC/DC sound så er det best å gå for en Gibson SG :)

EMG er jo ikke skarp..! jeg har jo EMG selv, og det er ikke mye skarp rockelyd. Det er vel heller et need hvis du skal spille punk, metalcore osv.. å ja, metallica og. Men metallica har jo ikke mye skarp lyd i gitarene

Lenke til kommentar

Begge merkene er knall...Jeg har en Strat, og en Les Paul Standard. De har helt forskjellig lyd, men begge kan brukes til det meste. Clean låter en Les Paul (ved bruk av riktig pickup) veldig varmt, mens Fender har mulighet til å få en skikkelig "våt" funklyd. Jeg bruker begge til de fleste musikkformer, men på litt tyngre saker (prog-metall-ish) heller det ørlitegrann mot Les Paul.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...