Gå til innhold

Tabell av peker og meny


Anbefalte innlegg

Har en innlevering der jeg skal lage en database for en slags bedrift, og da skal de ansatte inn i en tabell av pekere. Det finnes tre typer ansatte og hver type har en egen klasse. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal få de inn i en tabell der alle de forskjellige atributtene til hver ansatt er med.

 

Lurer også ltt på hvordan menyen bør lages. Burde jeg bruke switch?

 

Legger ved oppgaven slik at det blir litt lettere å forstå.

oblig5.pdf

Endret av Islanbadsj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden dette er til skolen så er jeg med vilje vag.

 

Hva er problemet når du skal lage den lista?

Du skal ha 3 data typer og de har noe til felles.

 

Om du skal bruke 'if else'er eller 'switch' til menyen... vel det er ingen fasit, bruk det du syntes fungerer best og ser best/enklest ut.

Lenke til kommentar

Hehe hadde nettop denne oppgaven. Hvilke skole går du på?

 

Er litt usikker på dette selv. At jeg er ferdig med oppgaven betyr ikke nødvendig at jeg skjønner alt i detalj.

 

Men så vidt jeg har skjønt skal man deklarere objektene altså hver person som som et objekt i denne tabellen av pekere.

 

Altså opretter man en peker som peker på objektene.

 

peker* tabell[10];

 

Nå peker peker ut i ingenting egentlig. Altså er dette en tabell med nullpekere så vidt jeg har skjønt.

 

Men du kan nå opprette objekter ved help av denne tabellen med å bruke:

tabell = new subKlasse();

 

 

Håper dette gir litt klarhet kanskje. Skjønte det i alle fall bedre selv nå. :)

Endret av Akidon
Lenke til kommentar

Vector har jeg hørt om. Men det var visst gått ut av pensum i vårsemesteret. Så jeg var egentlig stuck med array da. De andre har jeg ikke hørt om. Men vector fungerer nok bra sikkert, var egentlig det jeg hadde tenkt å bruke. Men så sa læreren min at jeg ikke tenkte å tenke på det, i og med at det ikke var i pensum og i denne oppgaven ville array fungere fint også.

Lenke til kommentar

Vector har jeg hørt om. Men det var visst gått ut av pensum i vårsemesteret. Så jeg var egentlig stuck med array da. De andre har jeg ikke hørt om. Men vector fungerer nok bra sikkert, var egentlig det jeg hadde tenkt å bruke. Men så sa læreren min at jeg ikke tenkte å tenke på det, i og med at det ikke var i pensum og i denne oppgaven ville array fungere fint også.

 

Det var jo litt skremmende at dere ikke lære det, men man lærer jo ikke lære alt på skolen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...