Gå til innhold

Hjelp med oppsett


Anbefalte innlegg

Hei,

Har akkurat kommet meg på nett i min nye leilighet, via en delt trådløs router under meg.

Saken er at jeg har 1 laptop, 1 stasjonær, 1 PS3 og min egen trådløse router i min stue.

 

Har kommet meg på nett med laptopen, trådløst, mens den stasjonære og PS3en min er koblet meed kabel til min router. Har prøvd å koble min router og "felles" routeren via WPS, men jeg har ikke fysisk tilgang til "felles" routeren, den står i en annen leilighet.

 

Kan jeg få min og "felles" routeren til å finne hverandre trådløst, så jeg får internett-tilgang til min stasjonære og PS3en, uten for mye knot?

 

Håper noen skjønner problemstillinga mi, har ikke så mye kjennskap til dette. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis din router støtter det så kan den stå som klient, slik at alt du kobler til din med kabel går videre trådløs til felles routeren. Laptop og andre trådløse enheter kobler du da bare direkte til fellesrouteren. Alternativt er det vel noe som heter WDS. Da skal routeren din fungere slik at den tar imot og videresender det trådløse nettet til felles routeren.

 

Men anbefaler at du kobler de to sammen med kabel, LAN->LAN kobling, setter opp begge med lik SSID på ulike kanaler.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...