Gå til innhold

Bytte ut Omnia HD med HTC Desire eller Samsung Galaxy S?


  

21 stemmer

  1. 1. HTC Desire vs Samsung Galaxy S?

    • HTC Desire
    • Samsung Galaxy S (ikke spica)


Anbefalte innlegg

Jeg har aldri prøvd meg på android før, men har "dårlige" erfaringer med både Omnia HD(s60)og iPhone 3G. Eller, rettere sagt har jeg ikke fått oppfylt behovene mine med noen av disse. iPhone er akkurat litt for enkel for meg, mens Omniaen ble for avansert.

 

Jeg bruker mobilen til følgende:

- åpenbart -> samtaler og sms

- masse surfing

- wimp eller spotify

- se på filmer og serier, dette er helt genialt på Omniaen. Ikke tapper det mye batteri heller

- mail + kalender (gmail)

- brukte mye apps (f.eks. småspill, sudoku, tvguide, vær, osv) da jeg hadde iPhone. Dette savnet er stort

 

Galaxy S er ikke lansert enda, så det er vel litt vanskelig å si så mye om den. Men dere som har brukt Desire en stund, hvordan er den i forhold til bruksområdene mine? F.eks. omniaen brukte masse strøm da jeg surfet, men holdt ganske lenge ved filmavspilling.

I utgangspunktet er jeg en utålmodig sjel når jeg får lyst på en ny gadget, så desire er et lite steg foran galaxyen siden den er tilgjengelig om ikke så altfor lenge håper jeg, den er jo utsolgt alle steder nå.

En annen grunn til at jeg velger å selge Omniaen er at jeg er kjempeskuffet over kundeservicen til Samsung - hver gang jeg har ringt har jeg kommet til svensker som ikke forstår hva jeg spør om, og ber meg oppgradere programvaren for å fikse feilene - en av feilene er at jeg ikke får oppgradert! Så det kan bli samme problemet med Galxy der.

 

Noe hjelp å få der ute? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg bruker mobilen til følgende:

- åpenbart -> samtaler og sms

- masse surfing

- wimp eller spotify

- se på filmer og serier, dette er helt genialt på Omniaen. Ikke tapper det mye batteri heller

- mail + kalender (gmail)

- brukte mye apps (f.eks. småspill, sudoku, tvguide, vær, osv) da jeg hadde iPhone. Dette savnet er stort

 

 

 

Jeg har brukt HTC Desire en stund nå, og holder fortsatt fast til min Omnia HD som hovedmobil en stund fremover. Dette fordi HTC Desire ikke er i nærheten av å være like bra til å se på filmer/serier, den har ikke native støtte for divx/xvid så du må bruke tid på konvertering, og om du vil ha lyd fra selve mobilhøyttaleren blir ikke dette like bra som Omnia HD sine stereo-høyttalere. Det er kommet et program som gir native dixx/xvid som heter yxflash, men de fleste seriene jeg har spilt av hakker en god del. Det går rykter om at HTC Desire vil få en oppgradering som vil gi bl.a. native dixv/xvid-støtte, men dette er ikke helt bekreftet enda.

 

Ellers fungerer Spotify bra på begge modellene, sms og samtaler er det ikke noe å utsette på hos Desire, mail og kalender fungerer bra og det er mye bedre utvalg i spill og applikasjoner på Desire enn Omnia HD. Dessverre er ikke utvalget fullverdig enda, ettersom du ikke får kjøpt programmer i Google sitt marked enda.

 

Jeg venter i spenning på Samsung Galaxy S, denne kan bli arvtageren til Omnia HD'en. Er vel en måned eller to før den er forventet i butikken. Forøvrig har jeg ikke vært bort i Samsung sin support, og jeg bruker ikke original firmware fordi de "hjemmelagde" gjør telefonen betraktelig bedre enn Samsung sine oppdaterniger så langt.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet når Galaxy S kommer i butikken her i Norge? Vanskelig å finne en endelig slippdato, det nærmeste jeg har funnet var i løpet av juni. Vurderer å kjøpe desire dersom det er mange måneder til Galaxy S kommer, selv om jeg helst ville hatt Galaxy S.

Lenke til kommentar

 

Jeg bruker mobilen til følgende:

- åpenbart -> samtaler og sms

- masse surfing

- wimp eller spotify

- se på filmer og serier, dette er helt genialt på Omniaen. Ikke tapper det mye batteri heller

- mail + kalender (gmail)

- brukte mye apps (f.eks. småspill, sudoku, tvguide, vær, osv) da jeg hadde iPhone. Dette savnet er stort

 

 

 

Jeg har brukt HTC Desire en stund nå, og holder fortsatt fast til min Omnia HD som hovedmobil en stund fremover. Dette fordi HTC Desire ikke er i nærheten av å være like bra til å se på filmer/serier, den har ikke native støtte for divx/xvid så du må bruke tid på konvertering, og om du vil ha lyd fra selve mobilhøyttaleren blir ikke dette like bra som Omnia HD sine stereo-høyttalere. Det er kommet et program som gir native dixx/xvid som heter yxflash, men de fleste seriene jeg har spilt av hakker en god del. Det går rykter om at HTC Desire vil få en oppgradering som vil gi bl.a. native dixv/xvid-støtte, men dette er ikke helt bekreftet enda.

 

Ellers fungerer Spotify bra på begge modellene, sms og samtaler er det ikke noe å utsette på hos Desire, mail og kalender fungerer bra og det er mye bedre utvalg i spill og applikasjoner på Desire enn Omnia HD. Dessverre er ikke utvalget fullverdig enda, ettersom du ikke får kjøpt programmer i Google sitt marked enda.

 

Jeg venter i spenning på Samsung Galaxy S, denne kan bli arvtageren til Omnia HD'en. Er vel en måned eller to før den er forventet i butikken. Forøvrig har jeg ikke vært bort i Samsung sin support, og jeg bruker ikke original firmware fordi de "hjemmelagde" gjør telefonen betraktelig bedre enn Samsung sine oppdaterniger så langt.

 

Hvordan er det med surfing på Desire? Det er uten tvil det største minuset til omnia hd. Jeg gikk fra en iPhone 3G til O.HD i sept. ifjor, og har enda ikke klart å venne meg til at det skal ta så vanvittig lang tid å åpne en nettside. Jeg bruker telefonen ekstremt masse til dette, så det er største grunnen til at jeg kvitter meg med HD'enm + at s60 s*ger.. Sikler veldig etter galaxyen, men er redd for å gå i samme fellen som med min nåværende.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med surfing på Desire? Det er uten tvil det største minuset til omnia hd. Jeg gikk fra en iPhone 3G til O.HD i sept. ifjor, og har enda ikke klart å venne meg til at det skal ta så vanvittig lang tid å åpne en nettside. Jeg bruker telefonen ekstremt masse til dette, så det er største grunnen til at jeg kvitter meg med HD'enm + at s60 s*ger.. Sikler veldig etter galaxyen, men er redd for å gå i samme fellen som med min nåværende.

 

Surfing på Desire fungerer kjempebra, mye bedre enn Omnia HD. På Omnia HD'en bruker jeg stort sett bare Opera Mini pga det er det eneste som har grei hastighet når jeg ikke er på wlan. Så som surfemobil er Desire absolutt et bedre valg.

Lenke til kommentar

Så litt på desire en stund jeg og men har htc hero og har hatt omnia hd tidligere, hadde jeg vært deg ville jeg ventet på samsung galaxy S. Det er bare å håpe at en kan velge å deaktivere touchwiz så er alt duket for en helmaks opplevelse ;) Får håpe den er like god på film/serier som omnia hd var når den kom ut, jeg vet ihvertfall at den funksjonen var godt brukt av meg når jeg hadde min omnia <3

Endret av Pansergnom
Lenke til kommentar

Hvordan er det med surfing på Desire? Det er uten tvil det største minuset til omnia hd. Jeg gikk fra en iPhone 3G til O.HD i sept. ifjor, og har enda ikke klart å venne meg til at det skal ta så vanvittig lang tid å åpne en nettside. Jeg bruker telefonen ekstremt masse til dette, så det er største grunnen til at jeg kvitter meg med HD'enm + at s60 s*ger.. Sikler veldig etter galaxyen, men er redd for å gå i samme fellen som med min nåværende.

 

For raskere surfing paa Omnia HD , last ned aa bruk en av disse nett leserene:

 

Opera Mini

 

SkyFire

 

Opera Mobile 10

 

Disse 3 er alle mye raskere en den innebyggede nettleseren.

Endret av Bacchus
Lenke til kommentar

Er det noen som vet når Galaxy S kommer i butikken her i Norge? Vanskelig å finne en endelig slippdato, det nærmeste jeg har funnet var i løpet av juni. Vurderer å kjøpe desire dersom det er mange måneder til Galaxy S kommer, selv om jeg helst ville hatt Galaxy S.

 

Antatt slippdato er 16. Juni.. Jeg har selv forhåndsbestilt Galaxy S på CDON sin nettbutikk. Der står det også levering 16. Juni. Blir sikkert forandringer, men midten av Juni engang...

 

Hadde selv Omnia, men valgte å selge denne pga Galaxy S. Jeg har aldri likt S60 systemet. Så tregt og en del feil. Kræsjer iblant. Derfor velger jeg å prøve Samsungs nye flaggskip med Android. Kan bli spennende.

 

Valgte Galaxy S framfor HTC Desire pga teknologien rett og slett. Hørte at den nye prosessoren på Galaxy S er ARM A8 - 1ghz og takler mer arbeid enn andre modeller. Verste jeg veit er når programmer henger seg opp eller tar tid å laste.

 

Dette sitatet var avgjørende for meg. "The Galaxy S’ 1 GHz chip can process 90 million triangles per second, while the Snapdragon platform can reportedly handle 22 million triangles per second".

Er nemlig Snapdragon på HTC Desire.

Endret av Albatron
Lenke til kommentar
To be honest though, the AMOLED displays of the Desire and the Nexus One are nowhere near the Galaxy S standard.

 

Not only does the Galaxy have a performance edge over its competitors, it's probably better too in terms of usability thanks to TouchWiz. And the majestic Super AMOLED display is a great reason on its own to buy the Galaxy. Be warned though, you're unlikely to ever go back to LCD again. Meaning that at this point, the question to ask yourself is whether you're ready for a long-term affair with Samsung.

 

If you are looking for the ultimate Android device, there are very few things really to make you consider another handset.

 

 

 

Les den fulle testen hos GSMArena

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...