Gå til innhold

Ny mobil, sender ekstremt me sms noen tips ?


Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg er på jakt etter en ny mobil som helst ligger under 4000 kr.

Jeg tenkte på HTC desire, men jeg vil helst ha en mobil uten abonomang siden jeg vil ha nonstopp som er mitt gamle.

 

Mobil er noe jeg har med meg over alt og er nesten alltid innenfor et trådløst nettområde, derfor jeg trenge en me internett og mulighet til å underholdne meg hvis jeg kjeder meg.

 

Derfor jeg også har tenkt på den nye Iphone 4G som kanskje kommer te sommeren.

 

Mobilen skal også være rask og grei nok i de meste når de gjelder bilde, musikk og sånt..

 

 

Noen forslag? :)

si ifra hvis noe informasjon mangler.

 

takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det bare meg som synes en telefon med touchscreen er feil for en person som sender _veldig mye sms_? Hva med noe à la Motorola Droid? Jeg har Desire selv, og syns ikke det er den beste telefonen å skrive med.

 

[Edit: fikset setning]

Endret av Wartorn
Lenke til kommentar

Hei :)

Jeg er på jakt etter en ny mobil som helst ligger under 4000 kr.

Jeg tenkte på HTC desire, men jeg vil helst ha en mobil uten abonomang siden jeg vil ha nonstopp som er mitt gamle.

 

Mobil er noe jeg har med meg over alt og er nesten alltid innenfor et trådløst nettområde, derfor jeg trenge en me internett og mulighet til å underholdne meg hvis jeg kjeder meg.

 

Derfor jeg også har tenkt på den nye Iphone 4G som kanskje kommer te sommeren.

 

Mobilen skal også være rask og grei nok i de meste når de gjelder bilde, musikk og sånt..

 

 

Noen forslag? :)

si ifra hvis noe informasjon mangler.

 

takk på forhånd :)

 

Det er ikke noe problem å kjøpe desire uten abo - den vil koste 3500-4000 kroner og selges mer eller midre overalt. Super telefon. Dersom du ønsker tilsvarende abo ala Nonstop selger Netcom desire m Freetext til 2499. https://netcom.no/abonnement/mobilabonnement/freetext.html

 

Dyrt å ringe m nonstop / freetext. Dersom du ikke sender mer enn 2000 meldinger i mnd - kjøp m et annet abo og få sms-pakke som tilleggstjeneste?

 

 

Om den nye iPhonen vil være mulig å få kjøpt uten abo er vel heller tvilsomt - totalpris ved å kjøpe m et annet abo og bryte avtaletid vil overstige 4000 med ganske mye. Alternativet er jo å kjøpe m et abonnement og få en sms-pakke på abonnementet ditt.. - eventuelt kjøpe med freetext...

 

Dersom noen spekulerer - joda - jobber i Netcom :)

Lenke til kommentar

Det er då berre å kjøpe ein telefon med abbonomentet Super Pluss. Det er jo det djuice nonstop heiter no. Nonstop gjekk jo over til Telenor Superpluss med ein meldingspakke. I allefall etter det eg har forstått. Dermed kan du jo få desiren til rundt 2500 ,-

 

Du kan jo sjekke dette ved å logge seg inn på telenor sine sider. Men meiner absolutt at det er Superpluss abbonoment du har.

Lenke til kommentar

Du får vel Desire uten abonnement? Uansett vanskelig å gi deg noen råd om du ikke skriver hva slags prisklasse du søker etter. HTC Desire dekker behovene dine, vil jeg tro. Samme gjelder helt sikkert neste gen. iPhone. Det blir vel en smakssak :)

Jeg skrev at jeg ville ha noe under 4000 :)

Lenke til kommentar

Hei :)

Jeg er på jakt etter en ny mobil som helst ligger under 4000 kr.

Jeg tenkte på HTC desire, men jeg vil helst ha en mobil uten abonomang siden jeg vil ha nonstopp som er mitt gamle.

 

Mobil er noe jeg har med meg over alt og er nesten alltid innenfor et trådløst nettområde, derfor jeg trenge en me internett og mulighet til å underholdne meg hvis jeg kjeder meg.

 

Derfor jeg også har tenkt på den nye Iphone 4G som kanskje kommer te sommeren.

 

Mobilen skal også være rask og grei nok i de meste når de gjelder bilde, musikk og sånt..

 

 

Noen forslag? :)

si ifra hvis noe informasjon mangler.

 

takk på forhånd :)

 

Det er ikke noe problem å kjøpe desire uten abo - den vil koste 3500-4000 kroner og selges mer eller midre overalt. Super telefon. Dersom du ønsker tilsvarende abo ala Nonstop selger Netcom desire m Freetext til 2499. https://netcom.no/abonnement/mobilabonnement/freetext.html

 

Dyrt å ringe m nonstop / freetext. Dersom du ikke sender mer enn 2000 meldinger i mnd - kjøp m et annet abo og få sms-pakke som tilleggstjeneste?

 

 

Om den nye iPhonen vil være mulig å få kjøpt uten abo er vel heller tvilsomt - totalpris ved å kjøpe m et annet abo og bryte avtaletid vil overstige 4000 med ganske mye. Alternativet er jo å kjøpe m et abonnement og få en sms-pakke på abonnementet ditt.. - eventuelt kjøpe med freetext...

 

Dersom noen spekulerer - joda - jobber i Netcom :)

Jeg ser veldig posetivt på alternativet du har lagt opp :) og prisen er veldig grei !

men du har ikke noen andre anbefalinger for melding mobiler eller har noen egne meininger for touch og knapp mobiler?

 

Vurdere å kjøpe desire hos dere nå :) men tror jeg har 2 månder igjen på telenor. Hva anbefaler du da hvis jeg gjør hvis vil ha ny mobil denne veka ?

Lenke til kommentar

I og med at du har 2 mnd igjen av binding hos telenor vil nok de kreve noen hundrelapper dersom du flytter nummer over til Netcom nå. Det er dog mulig å bestille portering til den dagen din avtaletid utløper - ring i såfall 05050 slik at de kan legge inn ønsket dato manuelt. Telefonen vil bli sendt ut raskt (såfremt den er på lager), og du kan begynne å bruke den med en gang du mottar den med ditt eksisterende abo hos telenor. Dersom den er operatørlåst åpner Netcom telefonen vederlagsfritt på henvendelse fra deg.

 

touch vs knapper? har selv konvertert fra knapper til touch - litt banning et par dager, kan dog aldri tenke meg å gå tilbake til knapper igjen nå :) smak og behag dog...

 

HTC desire er muligens den beste telefonen akkurat nå. Kan imidlertid vise seg lurt å ha litt is i magen ettersom du vurderer iPhone. Å sammenligne den helt ferske htc desire med 3Gs som snart er et år gammel blir litt feil (selv om 3g s fremdeles tåler sammenligning med de fleste telefoner) Er temmelig sikker på at Apple KAN komme til å overraske med sin neste modell som ryktes kommer til sommeren... Samsung kommer vel også med en spennende telefon ganske snart (wave).

Det som taler imot iphone er at de ikke er så helt enkle å få fatt i kjapt i og med at telefonen nok kommer til å bli svært ettertraktet og Apple leverer erfaringsmessig relativt få eks til operatørene i Norge i starten....

Endret av Lorimar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...