Gå til innhold

Hjelp med valg av grafikkort og RAM.


Anbefalte innlegg

Hvordan er GTX 470(er det er greit kort?) hadde tenkt å gå for 5870, men Multicom har bare 2 på lager, noe som er et litt lavt nummer til at jeg tør satse på det...noen som vet hva som er lurest? Virker ikke som om jeg har mange alternativer fordi kortet må være bestilt fra Multicom siden det skal i en Multicom gamer, som allerede er bestilt, som jeg trenger snarest mulig, venting kommer ikke på tale. Sliter med å finne gode meninger om 470 finner bare fanboy kommentarer osv, vil gjerne høre fra noen på dette forumet :)

 

Også noen som kan anbefale noen gode RAM brikker? Vet ikke så mye på denne fronten :p (DDR3 trippel channel.) Disse kan være fra hvor som helst.

 

 

(Bestemte meg for å lage et nytt emne fordi det jeg lagde først hadde en noe dårlig formulert tittel og innhold.)

Endret av trxo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fermi yter *kanskje* litt bedre enn tilsvarende fra ati på noen områder (les: ikke merkbart med mindre du ser forskjell på 112 og 98 fps), men lager visst en salig (u)lyd, og temperaturen blir fort veldig høy. Sånn jeg har forstått det, er 3d den eneste gode grunnen til å velge nvidia per dags dato.

 

Når det gjelder ram, er det bare å gå for et 3x2gb-kit. Om det er 1066, 1333 eller 1600mhz spiller ingen merkbar rolle i spill. Corsair har f.eks. et alternativ her: https://prisguiden.no/produkt/102771

Lenke til kommentar

Så lenge det er lagervare hos Multicom når du sender bestillingen så skal du ikke være bekymret.

 

Med dagens drivere så yter GTX 470 generelt litt dårligere enn 5870, utenom ved tessellation der yter GTX 470 litt bedre. Begge to er veldig gode skjermkort. Om du er veldig i tvil så vil jeg anbefale at du leser Anandtechs test.

 

Jeg regner med at du skal kjøre Windows? Isåfall ingenting i veien for noen av de.

 

Mvh,

efikkan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...