Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

plages med mitt HIS 5970


Anbefalte innlegg

Jeg kan begynne med å forklare hva jeg plages med.

 

* utenfor spill (2d mode) : maskinen fryser et par sekunder, skjermen kutter, og noen sekunder etterpå får jeg beskjed om at windows har gjenopprettet driverne til skjermkortet.

 

* i spill (3d mode) : maskinen fryser totalt og må restartes. dette inntreffer etter alt fra 2 sekunder til 5-6 timer, varierende fra gang til gang.

 

er helt sikker på at det er skjermkortet som er grunnen til problemet, da jeg har prøvd å bruke et annet skjermkort, og da funket alt som det skulle.

 

leverte det til forhandleren, (netshop) men de kunne ikke finne noen feil med kortet.

 

har prøvd flg: forskjellige catalyst drivere.

begge pci-e sporene

 

har ikke prøvd "bios fan control fix* eller noe sånt, men det er fordi jeg ikke finner dette for HIS versjonen av kortet.

 

ser mange klager over flickering på 5970 kortene, men dette skjer ikke hos meg...

 

specs:

 

Gigabyte GA-EX58-UD5, X58

Socket-1366, SLI&CrossFireX, DDR3, ATX, 3xPCI-Ex(2

 

Intel Quad Processor i7-920 2.66Ghz, Socket 1366, 8MB, 130W, Boxed

 

Kingston DDR3 HyperX T1 2000MHz 6GB

KIT w/3X HyperX 2GB DDR3, CL8-8-8, Tall Heat spread

 

WD Caviar® Black 2TB

SATA 3 Gb/s, 64MB, 7200 RPM

 

Corsair TX 950W PSU

ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Standard, 6x 6+2pin

 

Samsung DVD-spiller SH-D162D

Black, IDE, OEM

 

Corsair H50 Hydro Series CPU Kjøler

Socket 775/1156/1366, AM2/AM2+/AM3, 120mm Vifte

 

Microsoft Windows 7 Ultimate NO

OEM, 64bit

 

HIS Radeon 5970 2Gb GDDR5

 

Intel X-25 SSD 80 Gb MLC Gen 2.

 

Antec Twelve Hundred Gamer Case.

 

Håper at noen har tid og vilje til å hjelpe meg, da jeg har lagt så sykt mye penger i driten som jeg nå vurderer å hugge til spiker :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har akkurat samme problem som deg :| samme kort også og helt ny maskin. Har prøvd nye og gamle catalyst drivere men til ingen nytte. Har du formatert pc'n og lagt inn windows og slikt på nytt? Tenkte jeg skulle prøve det for alt annet har jeg prøvd. Har samme prossesor som du men litt andre komponenter utemom det :)

Endret av SaitekEclipse
Lenke til kommentar

Prøv å flash BIOS med høyere minne frekvens i 2D modus så burdte det være fikset.

Ellers kan du se på techpowerup.com om det finnes noen ferdige bios'er som du kan bruke og de har alt av programvare du trenger for å flashe .....

Prøv også å still opp vifte hastigheten manuelt om det blir veldig varmt ....

Lenke til kommentar

Jeg kan begynne med å forklare hva jeg plages med.

 

* utenfor spill (2d mode) : maskinen fryser et par sekunder, skjermen kutter, og noen sekunder etterpå får jeg beskjed om at windows har gjenopprettet driverne til skjermkortet.

 

* i spill (3d mode) : maskinen fryser totalt og må restartes. dette inntreffer etter alt fra 2 sekunder til 5-6 timer, varierende fra gang til gang.

 

er helt sikker på at det er skjermkortet som er grunnen til problemet, da jeg har prøvd å bruke et annet skjermkort, og da funket alt som det skulle.

 

leverte det til forhandleren, (netshop) men de kunne ikke finne noen feil med kortet.

 

har prøvd flg: forskjellige catalyst drivere.

begge pci-e sporene

 

har ikke prøvd "bios fan control fix* eller noe sånt, men det er fordi jeg ikke finner dette for HIS versjonen av kortet.

 

ser mange klager over flickering på 5970 kortene, men dette skjer ikke hos meg...

 

specs:

 

Gigabyte GA-EX58-UD5, X58

Socket-1366, SLI&CrossFireX, DDR3, ATX, 3xPCI-Ex(2

 

Intel Quad Processor i7-920 2.66Ghz, Socket 1366, 8MB, 130W, Boxed

 

Kingston DDR3 HyperX T1 2000MHz 6GB

KIT w/3X HyperX 2GB DDR3, CL8-8-8, Tall Heat spread

 

WD Caviar® Black 2TB

SATA 3 Gb/s, 64MB, 7200 RPM

 

Corsair TX 950W PSU

ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Standard, 6x 6+2pin

 

Samsung DVD-spiller SH-D162D

Black, IDE, OEM

 

Corsair H50 Hydro Series CPU Kjøler

Socket 775/1156/1366, AM2/AM2+/AM3, 120mm Vifte

 

Microsoft Windows 7 Ultimate NO

OEM, 64bit

 

HIS Radeon 5970 2Gb GDDR5

 

Intel X-25 SSD 80 Gb MLC Gen 2.

 

Antec Twelve Hundred Gamer Case.

 

Håper at noen har tid og vilje til å hjelpe meg, da jeg har lagt så sykt mye penger i driten som jeg nå vurderer å hugge til spiker :p

 

 

Hei, jeg har akkurat samme problem som deg :| samme kort også og helt ny maskin. Har prøvd nye og gamle catalyst drivere men til ingen nytte. Har du formatert pc'n og lagt inn windows og slikt på nytt? Tenkte jeg skulle prøve det for alt annet har jeg prøvd. Har samme prossesor som du men litt andre komponenter utemom det :)

 

 

Er det catalyst 10.4 driverne dere kjører? Feil i forbindelse med lav-frekvens i 2D og andre bugs skal være rettet i denne versjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...