Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen skrur seg av når jeg gamer!


Anbefalte innlegg

Hei, har hatt et problem i det siste... Når jeg gamer, skrur skjermen seg av (blir svart) og all bakgrunnsmusikk in-game henger seg opp. Datan er forsatt på, men det er ikke mulig å gjøre noe! (Alt+Tab, osv)

 

Trenger virkelig hjelp...

Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør sjekke loggen : kontrollpanel : administrative verktøy : Hendelselister

 

Der bør du sjekke om du finner en årsak til at systemet har låst seg og komme med den informasjonen her.

 

 

 

Det finnes en annen mulighet , har faktisk funnet et lite triks som kan fungere i 50% av tilfeller der pcen hardlocker eller ikke reagerer på alt tab etc :

 

Trykk på Sleep / Dvalemodus knappen på tastaturet , vent en stund og trykk så enter et par ganger.

 

 

Du skal ikke se bortifra at dette er skjermkortrelaterte problemer, vannligvis så vil en minnefeil eller lydkortfeil forårsake en blåskjerm mens visse skjermkortfeil låser hele systemet.

Lenke til kommentar

Sliter med samme problemet selv.

Hendelses loggen sier :

Generering av aktiveringskontekst mislyktes for C:\Anarchy Online\MFC80.DLL. Finner ikke den avhengige samlingen Microsoft.VC80.MFCLOC,processorArchitecture="x86",publicKeyToken="1fc8b3b9a1e18e3b",type="win32",version="8.0.50608.0". Bruk sxstrace.exe for detaljert diagnostisering.

 

Når jeg søker på google så kommer det mye om visual studio opp.

Har prøvd forskjellige hotfixer, men det ser ikke ut til å hjelpe.

Har reinstalert w7 64bit også for å se om det hjalp.

Har prøvd flere forskjellige drivere til skjermkortet.

Har reinstalert spillet som gir meg problemer også.

 

Det er ikke temperatur problemer, har målt dem til rundt 50 grader med riva tuner.

 

Specs er:

Nvidia GTX 285

Corsair 850w

Core 7 920cpu

Asus P6T Deluxe v2

Lenke til kommentar

Det første jeg hadde gjort i det tilfellet her er å teste skjermkortet i en annen pc, får du samme problem der må du nok finne deg i å sende inn skjermkortet.

 

Får du ikke samme problemet på en annen pc så sier du ifra så skal vi prøve å hjelpe deg å feilsøke videre.

Lenke til kommentar

Kjøpte nytt skjermkort for å teste, ble ett billig atikort.

Og alle probleme er borte nå.

Får ikke opp noe spesielt i hendelsesloggen heller.

Tror mitt problem kom av skjermkortet, sidne jeg ikke har antydlinger til problemer etter flere timer med testing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...