Gå til innhold

Hjelp til å bygge et I7-system


Anbefalte innlegg

HEI SKAL KJØPE PC I MAI/JUNI OG DET JEG VET JEG SKAL HA ER

 

COOLER MASTER HAF X OG V6GT

 

INTEL I7 980X

 

NVIDA GTX 480 ELLER NYERE

 

ASUS RAMPAGE 3 EXTREME

 

W7 64 BIT ULTIMATE

 

WD PATOR 600GB OG INTEL XM25 160 GB( IKKE 2 80 I RAID PGA IKKE SUPPORT FOR TRIM)

 

EGENTLIG DET JEG TRENGER HJELP TIL ER PSU TENKTE PÅ CORAIR 1000W MEN DEN ER SÅ GAMMEL:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HEI SKAL KJØPE PC I MAI/JUNI OG DET JEG VET JEG SKAL HA ER

 

COOLER MASTER HAF X OG V6GT

 

INTEL I7 980X

 

NVIDA GTX 480 ELLER NYERE

 

ASUS RAMPAGE 3 EXTREME

 

W7 64 BIT ULTIMATE

 

WD PATOR 600GB OG INTEL XM25 160 GB( IKKE 2 80 I RAID PGA IKKE SUPPORT FOR TRIM)

 

EGENTLIG DET JEG TRENGER HJELP TIL ER PSU TENKTE PÅ CORAIR 1000W MEN DEN ER SÅ GAMMEL:D

 

1. Skru av caps

2. om du ikke skal bruke nvida 3d ol, kjøp heller et 5870 yter omtrent like bra kjøligere, stillere og billigere

3. Hva har det å si at corsair 1000w har vært på markedet lenge? fortsatt et knallbra produkt

Lenke til kommentar

sry for caps haha skreiv det i natt og var så jævlig trøtt xD la ikke merke til det. må ha stor strøm forskyning siden jeg skal kjøre sli på gtx korta og de som sier jeg skal ha ati kan bare holde Kj** xD nvidia is it:D hva med cooler master gx series? erde bra`? kan man ta av kablene dær?

Lenke til kommentar

Nvidia er ikke et så dumt alternativ hvis man skal ha SLI. De kortene gir i følge Tomshardware nemlig bedre skalering enn ATI med Crossfire, og kan derfor gi så og si lik verdi for pengene. Spørsmålet er selvsagt hvorfor man i det hele tatt vurderer å kjøpe slike kraftige løsninger. Dersom du ikke har 2560x1600 oppløsning er det totalt overkill, og jeg personlig ser ikke de helt store fordelene med så høy oppløsning framfor 1920x1080.

 

Hvis jeg var deg ville jeg jekket ned budsjettet betraktlig. Det er veldig, veldig få som får noen reell gevinst av å bruke såpass mye penger. I dag får du faktisk et helt oppsett som takler alt mulig du kan tenke å hive etter den, til under prisen av prosessoren du har valgt. Alle spill kjører supert med x2 HD 5750/5770, og i programmer som utnytter 6 kjerner, får man virkelig også fart med AMD Phenom II X6 1055T.

Lenke til kommentar

Vis du skal være så nvidia vrang så trenger du ikke hjelp :)

 

G`bye

er bare bestemt over at jeg skal ha nvidia og er så lei alle som sier ati kjøp ati vist jeg sakl ha ati skal jeg få det graits ellers er det nvida thats it:D

 

itel nvidia corsair cooler-master og asus(ikke amd ati eller noen andre merker!) er bare bestemt over hvilket merker som er bra og yter godt, er en merke fyr thats all folks xD

Endret av LuckYowN
Lenke til kommentar

Med mindre du skal drive med hardcore (i mangel på eit betre ord) videoredigering, har du ikkje behov for noko meir enn i7 920/930, meir investert = vekkasta peng.

 

Når det gjeld ATI vs Nvidia, så er det einaste Nvidia kan skilte med litt høgare ytelse i visse applikasjonar, ellers er det berre fanboys som har "behov" for dei.

Lenke til kommentar

Hva med å bytte Intel ssd'n med en http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=591129

 

Den yter bedre enne Intel på det meste, også 4k overføring. Og de 40gb'n kommer fort godt med når du installerer et spill eller fem, de spiser fort opp diskplass. Ville også vurdert å byttet Raptoren med en 2tb disk til videoredigeringen, skriveytelsen på Raptor er ikke vesentlig bedre, så da er det bedre med stor plass til videofilene du skal redigere.

 

Kjør Extreme cpu, du har da pc som er bedre enn det meste i 2-3 år, regner med du ikke kjøper så dyr pc hvert år.

 

Det absolutt ikke verdt å kjøre 480 sli, du må THz psu og du får et støynivå som ikke er behagelig, bruk heller pengene på mer ram eller disk.

Endret av FooKer
Lenke til kommentar

Hva med å bytte Intel ssd'n med en http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=591129

 

Den yter bedre enne Intel på det meste, også 4k overføring. Og de 40gb'n kommer fort godt med når du installerer et spill eller fem, de spiser fort opp diskplass. Ville også vurdert å byttet Raptoren med en 2tb disk til videoredigeringen, skriveytelsen på Raptor er ikke vesentlig bedre, så da er det bedre med stor plass til videofilene du skal redigere.

 

Kjør Extreme cpu, du har da pc som er bedre enn det meste i 2-3 år, regner med du ikke kjøper så dyr pc hvert år.

 

Det absolutt ikke verdt å kjøre 480 sli, du må THz psu og du får et støynivå som ikke er behagelig, bruk heller pengene på mer ram eller disk.

skal ikke ha ssd til 5 k er du gal? xD cpu får jeg for 6 k og jeg har en cpu som jeg har solgt for 3.5 k betaler bare 2.5k i mine øyne for den...

hva er Thz cpu?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...