Gå til innhold

Epox 8RDA3+ - jeg har en ukjent versjon av kortet?


It's me

Anbefalte innlegg

http://web.epox.com/html/motherboard.asp?p...RDA3plus&lang=1

 

Der kan man se bildet av Epox 8RDA3+. Bildet er identisk med alle mulige andre bilder av hovedkortet jeg har funnet, og til og med likt bildet jeg har i manualen til mit 8RDA3+ hovedkort.

 

Det som er rart er at hovedkortet mitt ikke er likt som det jeg finner på bilder.

 

Chipsetkjøleren er firkantet og plassert på skrått, jeg har kjøler på southbridgen, og mange av tilkoblingene nederst på hovedkortet (firewire, usb 2.0 m.m.) er annerledes plassert enn på bilder. Stakk inno komplett data i oslo et par dager etter jeg kjøpte kortet og spurte om noen problemer jeg hadde med tilkoplingene til usb2.0 og firewire i front, men da han tok frem kortet fant jeg raskt ut at det ikke var tilsvarende mitt kort. Det var ikke noen av de andre kortene heller.

 

Fikk forøvrig med runde ide-kabler, noe som heller ikke passer med bilder og beskrivelser rundt om kring. Ikke at dette plager meg da... :wink:

 

Har jeg fått en veldig ny versjon av kortet eller noe sånt? Hvorfor skiller kortet seg såpass mye ut fremfor alle andre 8RDA3+ kortene? Noen som har samme kortet som jeg har?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm... det var rart ja.

Har også samme type layout som på kortet ditt.

Har ikke tenkt på dette før jeg leste dette:)

 

Men kortet funker, så jeg bryr meg ikke om det.

Tøft å ha ett"unikt" kort da :D

 

Har ikke koblet til de ekstra USB og firewire pluggene. Så jeg vet ikke om det er no problem med dem.

Fikk også med 2 runde IDE kabler. i en ikke så fin turkis farge..

Lenke til kommentar

Fikk også med 2 runde IDE kabler. i en ikke så fin turkis farge..

 

Fikk lyseblå jeg, noe som passer inn i resten av kabinettet.

 

Tviler egentlig på at denne versjonen er eldre, for jeg kan ikke skjønne hvorfor de skulle fjerne soutbridge kjøler på en nyere versjon av kortet. Dette er jo tross alt et overklokkingskort. Jeg synes at den firkantetede nb kjøleren ser mye kulere ut, men det er jo en smaksak. Den kjøler godt iallfall.

 

Får vel bare leve med å være en av de unike som har fått et spesielt kort, men hvis noen vet hvilket som er det nyeste som si gjerne ifra.

 

btw, sliter med å få usb2.0 og firewire i toppen av mitt Xaser III til å fungere. Noen som kan forklare eller har en link til bilder el. om hvor jeg skal plassere alle kontaktene til dem? Er ikke så lett når manualen ikke passer til hovedkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...