Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Åpne porter (Speedtouch 5*6)


Anbefalte innlegg

Hei=)

 

Jeg bruker:

Statisk IP, WIn 7, Thomson speedtouch 5*6 router

 

Jeg ha prøvd å åpne portene manuelt med bruk av guide på portfowrad.com.

Da jeg skulle teste om de var åpne med PFPortchecker fikk jeg denne meldingen når jeg testet UDP

"Your Ports is not open or Reachable"

Når jeg testet TCP fikk jeg denne:

"Could not connect to portfoward.com servers"

 

Så jeg kjøpte PFConfic på portforward siden og brukte det programmet som automatisk skulle åpne portene for meg. Men samme resultat. Ingen åpne porter :(

 

Jeg har slått av win7 firewall, disabled firewallen på routeren, win defender er av, har til å med slått av virus programmet for å sjekke om det hadde noen innvirkning.

 

Hvis noen kan fortelle meg hva jeg gjør galt/ og eller hva jeg kan gjøre blir jeg utrolig glad=)

 

Takk for bryderiet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen eldre firmwarer med ST546i har en bug som gjør at du må åpne porter med telnet. Problemet kan dessuten skyldes at ISP har stengt porter pga abuse (trojaner e.l.)

 

Hjertelig takk for svar=)

 

Kan jeg eventuelt oppgradere firmware? eventuelt hvordan?

hvordan kan jeg åpne porter med Telnet?

Lenke til kommentar

Skal du kjøre FTP/web server?

 

 

Har restarta modemet.. men fortsatt det samme.

 

 

Ikke helt det jeg mener.Hvis du skal kjøre FTP/webserver må du bruke telnet for å forandre noen verdier som ikke er tilgjengelig via web grensesnitt.Har et Speedtouch 585 fra NGT som var stengt for FTP/HTTP server.

Endret av janaha
Lenke til kommentar

Da har du ikke ST546i hvertfall, for det er et ADSL routermodem.

Har du prøvd å koble deg rett i modemet?

 

OK. var sikker på at det var canaldigital. Men er nok ikke det da. Jeg bor i et høyskolekollektiv som har felles internett. Har logget meg inn på ruteren via browseren og der står det at det er en :

 

Product Name: SpeedTouch 5x6

Software Release: 6.1.0.5

 

Finnes det noen måte jeg kan finne ut hvilke nettleverandør jeg har?

 

Hva med å aktivere uPnp (hvis det finns)

Skal strengt talt ikke være nødvendig å åpne porter for spill (så lenge en ikke hoster vaffal)

 

Nei vanligvis ikke men spillet har en del multiplayer issues.. For spilt multiplayer men ikke med venner:(

http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/6061083365/m/3011084158

Lenke til kommentar

Har ringt telenor. skal ha full tilgang og de klarte ikke hjelpe meg. Sa bare det samme som står i portforward guiden om hvordan jeg skal åpne porter på routeren.

 

Jeg bruker PFPortchecker for å sjekke om portene er åpne. Kanskje jeg kan sjekke om portene mine er åpne på en annet måte?

 

Skjønner virkelig ikke hvorfor jeg ikke får åpnet dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...