Gå til innhold

Spill til den lite spillvante (Wii)


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har just fått meg Wii.

Jeg er ganske spill erfaren, men min kjære derimot, ho sliter med å spille relativt enkle plattformspill.

 

Har dere noen tips til spill jeg kan skaffe som kan falle i smak?

Spill hun har likt til nå er:

  • Harvest Moon : Tree of Tranquility
  • House of the Dead (Bare sikte å skyt, og hun har en erfaren spiller som kan hjelpe henne)
  • Wario "something" (et party spill)

 

Takk til alle som kommer mer gode forslag.

Endret av Curlyfied
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ganske lett kontroll og enkelt å komme i gang. Tror at Super Mario Galaxy skal være enkelt å spille for uerfarne spillere også.

 

I tillegg er det mulig å spille coop, dvs den ene styrer pekeren og kan samle stjernebiter og skyte de på fiendene mens den andre styrer Mario.

Lenke til kommentar

Om hun likte House of the Dead kan dere jo prøve Resident Evil: Umbrella Chronicles og Resident Evil: Darkside Chronicles. De er samme greia, bare sikt og skyt. Gjerne sammen.

 

Ellers har vi alt mulig å velge mellom, men det er avhengig av hva dere liker og hvor mye hun er villig til å sette seg inn i ting.

 

Legend of Zelda: Twilight Princess burde kunne falle i smak, og kontrollene er greie nok. Litt avanserte, men lette å forstå.

 

Deadly Creatures har definitivt sine sider, men det er en fordel at hun ikke er redd insekter siden "hovedpersonene" er en edderkopp og skorpion. :p Men vær forberedt på litt ensformige brett med lite fargevariasjon.

 

New Super Mario Bros Wii er 2D plattform, så det burde være lett nok å spille. Det kan dessuten spilles av begge to samtidig. Men husk å ikke dytt henne utfor stup og utfor plattformer altfor mange ganger. Noen folk har en tendens til å bli småsure om du "er uheldig" og kverker dem for mange ganger... :whistle:

 

Lego Star Wars, Batman og Indiana Jones er klassikere, men det er en stor fordel at dere kjenner til filmene. Batman er ikke basert på en film, men til gjengjeld bør dere vite hvem Clayface, Killer Croc og Nightwing er for å få maks utbytte av det. ;)

 

Super Paper Mario er meget bra som spill, og dialogen er i tillegg noe av det morsomste jeg har sett siden Day of the tentacle.

 

Okami er genialt uansett hvordan vi ser det. Bra historie, bra gameplay, bra grafikk osv.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Super Crow! mange bra forslag der! =) Har faktisk et par av spillene du nevnte, men har aldrig tenkt på hvor simple de faktisk er. =)

 

Hun er for tiden oppslukt i Spyro og Harvest Moon: Tree of Tranquility. Så tenker jeg kan vise henne noen nye når eksamener er over. =D

 

Om noen skulle ha flere forslag, så kom gjerne med de. =)

Lenke til kommentar

Mario Kart bruker å være populært.

 

Edit: Vi har jo også Final Fantasy Crystal Chronicles: My life as a king på WiiWare for en billig penge. Hele poenget er å være konge i en lite kongerike, med alt det innebærer. Det er også kommet en oppfølger kalt Final Fantasy Crystal Chronicles: My life as a dark lord. Denne gangen er du fortsatt konge (eller dronning, mener jeg, men har ikke prøvd det selv), men en ganske ond sådann.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg og kona spiller litt Wii til tider.

 

Kona er ikke noen erfaren gamer, men har spilt litt Mario fra tidligere konsoller...

New Super Mario Bros Wii digger vi begge to, og har runna det sammen. Vi har brukt lang tid på det, men det er lette brett til å begynne med, og blir gradvis vanskeligere. Dermed er det "lett", men med en del utfordringer underveis... :) Og hvis det blir for vanskelig til tider, så kan ho bare bli "boble", å dermed hoppe over de vanskelige delene av brettet :)

 

Ellers er jo deler av Wii Sports Resort blitt spilt en del av oss begge. Spesielt bowling, og da 100-pins spillet er det kona mi liker best :) Selv om jeg personlig liker Frisbeegolf bedre :)

 

Også Big Brain Academy har blitt spilt en del av kona mi, som er et "hjernetrimspill". Det er artig å forbedre karakterene man får, uten at det blir for seriøst.

 

Super Mario Galaxy liker ikke kona mi i det hele tatt. Heller ikke andre spill hvor man springer/styrer med nunchuck'en... Det er rett og slett ikke en styring ho liker... Selv om jeg digger det spillet :)

 

Wii Fit Plus, med motionboard, er også blitt brukt en del, men det er jo mer for trening enn selve spillopplevelsen, selv om det også er noen småspill som kan være litt artige der..

 

Jeg vil forøvirg også få flere alternativer til spill som passer for både meg og kona, så kom gjerne med flere forslag :)

 

 

Mvh

Bertenbert

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...