Gå til innhold

Har kjøpt brukt skjerm - hjelp!


Anbefalte innlegg

Har kjøpt noen brukte skjermer av private tidligere, og det har vert greit, har fått det som har vært avtalt. Nå før jul kjøpte jeg en compaq skjerm via qxl av jm-data, ca. 3 år gammel. Denne sviktet etter en måned. Etter noen uker fikk jeg byttet denne på reklamasjon, og fikk en som var over 5 år! Denne sviktet etter nesten fire måneder. Jm-data har tre måneders garanti. OK, jeg tok kontakt med jm-data og fikk en avtale om kjøp av en Dell til en grei pris siden jeg hadde vært uheldig(100kr under qxlpris..). Denne skjermen skulle også vere "ca tre år." Etter flere forsikringer om at dette ikke var en skjerm eldre enn tre år, godtok jeg dette. I dag kom skjermen(via post). Det første jeg legger merke til er at all info på id merkinga bak er skrapet vekk. Stillehjulet for lys,kontrast osv. virker bare delvis. En sjekk med Si soft sandra viser at produksjonsdato er uke 45 1998. En telefon til jm-data resulterer i et tilbud om et års garanti i stedet for tre måneder. Hva gjør jeg nå? Føler meg ført bak lyset, venter ikke at skjermen er ny når det blir opplyst at den er tre år, men det er et stort sprang opp til nesten fem år. Noen andre som har erfaringer med dette, tre år kan bety både fire og fem år? Kanskje få som sjekker alderen på skjermen de får? I alle fall må dette vere dårlig reklame for et firma som vil drive seriøst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trodde vi ble enig på telefonen om hvordan vi skulle gjøre dette. Du ble tydeligvis ikke fornøyd med 1 års garanti. Fint hvis du kan ringe meg igjen, slik at vi kan bli enige om en løsning. Vi vil ha fornøyde kunder.

Kan du ringe meg når du leser dette?

 

Hilsen

JM Data

Lenke til kommentar

Dette ville jeg ikke funnet meg i, og den gode nyheten er at du ikke trenger det heller!

Ifølge forbrukerkjøpsloven må en vare ha en mangel som ikke er uvesentlig for å kunne heve kjøpet eller reklamere på det.

Det at en næringsdrivende forsøker å skjule informasjon og gir feil informasjon om produktets alder vil i denne sammenheng kunne klassifiseres som en betydelig mangel.

En annen side av dette er at det JMdata gjør ER ULOVLIG i følge Markedsføringsloven §1.1 samt §2.1. Det å gi feil informasjon er villedende ovenfor forbruker samt urimelig ovenfor forbruker. Dette vil nå bli gitt tips om til forbrukerombudet.

 

Du har i dette tilfellet krav på å få hevet kjøpet da varen ikke sammenfaller med den varen du i god tro kjøpte. Du har også 14 dagers angrerett i henhold til angrerettloven fordi dette gjelder fjernkjøp.

Hvis du ikke fikk med et angrerettformular og ikke fikk opplysninger om at du har angrerett har du 1 års angrerett.

 

Sørg for å få hevet kjøpet. JM data har fått mye pepper her på forumet fordi du ikke er den første som har blitt brent...

 

Selv om de tilbyr deg noe bedre mener jeg at du bør handle hos noen som ikke prøver å lure deg med fullt overlegg. Det er nemlig det JMdata har forsøkt å gjøre her!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...