Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg Svetter for mye.. noe som hjelper?


Axxxy

Anbefalte innlegg

Hey.

 

Jeg blir plaget av min egen svette hver dag som går..

Det er ikke noe hyggelig for meg eller andre. Er i puberteten og

svetter kolosalt mye.

 

Det sosiale blir liksom ødelagt. jeg kan ta meg en dusj om morgenen. (vis jeg ikke svetter der og) også tar jeg på meg fine klær og gjør meg klar til fest. men når jeg har kommet fram, så lukter det allerede av meg. noen ganger kan jeg sitte å se på TV og temperaturen er passe. og jeg svetter. så jeg lurer på.

 

Hvilken deodorant / parfyme er best?

Finnes det andre ting som hjelper? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aluminiumsklorid 25% til ukentlig bruk + Sterilan Men Antiperspirant til daglig bruk er relativt effektive greier. Alu25%-en stopper garantert all eller det meste av svetten under armene. I tillegg har du da Sterilan Men som også fungerer som antiperspirant og som har lukt i tillegg.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Det er riktig. Svetten skal jo ut et sted. og om man reduserer svettingen under armene øker den jo bare et annet sted. Om du har seriøse problemer med svetting generelt over hele kroppen, og ikke bare under armene, kan det være en ide å undersøke om du har underliggende problemer bak svettingen. Problemer i forbindelse med kosthold, fysisk form, psyke etc kan gi økt grad av svette. Så gå gjerne til fastlege om du har store problemer med svette.

 

Men det kan også være så enkelt at det skyldes puberteten, og er noe som er forbigående. Men om problemet er stort skader det ikke å ta en tur innom fastlegen.

Lenke til kommentar

jeg fikk en periode for 2 år siden da jeg begynte å svette veldig mye over hele kroppen.

løsningen min ble det at jeg brukte aluminiumsklorid kombinert med å spise og drikke nok.

er jeg veldig sulten el tørst har jeg lett for å svette mye over hele kroppen.

 

men det var da, problemet er vekke nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...