Gå til innhold

Abit Nf7-s nekter å installere XP


Anbefalte innlegg

Jeg hadde et tilsvarende problem på mitt Abit Kt7 kort, jeg kom til ett bestemt punkt i kopiering av filer og så bare sluttet den å reagere, helt død, ikke engang et pip (så vidt jeg husker).  

 

Løsning: Ta ut grafikkortet (geforce3 ti4200) og sette i et pci-kort, installere uten problemer, bytte kort, voila.

Problemet var XP-installasjon med AGP-grafikkort.. Forstå det den som kan.

 

Du mener vel GF4 Ti4200 ja.

 

 

Nei, jeg mener GF3 Ti4200..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en maskin her med Abit NF7-s v 2.0 hovedkort. Bios er datert 27.03.03.

 

Er at Radeon 9500 skjermkort og en seagate 80Gb Sata disk i maskina.

 

Maskina har ca. 40grader idle temp og jeg har gitt beskjed om at den skal pipe på 65grader (barton 2500+, 2x256mb twinmos ddr400 brikker, kjører default 333/333 på minne og fsb).

 

Har også lastet ned 1,2 versjonen av sata driveren.

 

Så kommer problemet:

 

Installere som vanlig fra cdrom, partisjonerer disken og alt virker helt ok, den laster de første driverene og rebooter. Men når den kommer til 34min (samme minutt hver gang) så piper den og stopper.

 

Kan legge til at Winxp spør om jeg vil installere software som ikke har XP sertifisering, velger jeg ja så henger den. Velger jeg nei, så henger den også :roll:

 

Prøver å laste ned siste bios fra Abit sin hjemmeside (datert 05-13), lager bootdisk og starter "runme.bat" fila, når det kommer til at den skal oppdatere så står det at det er feil versjon av bios...men det er jo ingen andre bios'er å velge på abit sine sider :shrug:

 

Noen som har en ide om hva jeg kan gjøre? :yes:

 

 

Prøver å laste ned siste bios fra Abit sin hjemmeside (datert 05-13), lager bootdisk og starter "runme.bat" fila, når det kommer til at den skal oppdatere så står det at det er feil versjon av bios...men det er jo ingen andre bios'er å velge på abit sine sider :shrug:

--------------------------------------------------------------------

akkurat dette hadde jeg og problem med, det viste seg at jeg prøvde og flashe bios med 1.2 REV sin bios og ikke 2.0

 

Her er link til riktig Bios:

http://www.abit-usa.com/products/mb/biosdr...ories=1&model=6

 

Direkte link til bios: ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/bios/n...nf7-s/nf719.exe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...