Gå til innhold

Nytt G3 til 5255 kr (?)


Anbefalte innlegg

Jeg har kommet over et dansk firma som selger Canon Powershot G3 til 5100 danske kroner. De tar 175 kroner for å sende kameraet til Norge.

 

Har prata med tollvesenet, som sier at det ikke er tollavgift på bestilling av kameraer fra utlandet. Det eneste som legges på er norsk moms. Den plusses på prisen inn til Norge+frakt+evnt forsikring.

 

Forstår det slik at den danske momsen er 25% og firmaet har sagt at de refunderer denne før de sender kameraet. Det er viktig å be firmaet du handler hos om å gjøre dette. De fleste vil, men noen ønsker ikke å gjøre det.

 

Kameraet vil etter mine beregninger koste:

DANMARK

5100*0,75(momsfratrekk) =3825DKR*1.1038(norsk kurs 12.6) =4238,1.

Det er altså prisen på kameraet når det sendes fra danmark.

 

NORGE

Så kommer kameraet til den norske grensen.

Her legger Tollvesenet på norsk moms som er 24%. Da kommer kameraet opp i 4238.1*1.24=5255,2 kroner. Altså en besparing på om lag 800 kroner sammenlignet med den rimeligste norsk nettbutikken jeg har kommet over. Det er jo veldig fristende... :smile:

 

Er det noen andre som har bestilt digitalkamera eller andre varer fra Danmark eller andre land og som kan bekrefte at mitt regnestykke stemmer. Også om det anbefales å gjøre det.

 

Ulempen ved å bestille varer fra utlandet er garantien dersom noe skjer med varen. Da må den sendes i retur til dem du kjøpte det hos. Det er også viktig å sjekke at du får en verdensgaranti med.

 

Martin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...