Gå til innhold

Hjelp til å bygge stille gaming pc (budsjett ca 12000)


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kommer hit fordi jeg trenger litt hjelp med å sette sammen en pc fra bunnen av. Har spilt en del på bærbar i det siste, men føler det er på tide å skaffe meg en dugelig stasjonær pc.

 

Maskinen skal for det meste brukes til spilling (world of warcraft bl.a).

 

Jeg vil bygge fra bunnen av så trenger det meste av deler

- Kabinett

- Strømforsyning

- Hovedkort

- Minne

- Prosessor

- Skjermkort

- Skjerm

- Tastatur/mus

 

Skriver ikke lydkort på lista fordi det pleier vel å være innebygd i hovedkortet?

 

Budsjettet ligger på rundt 12000, men kan strekke meg lenger, denne pc'en skal jo vare en stund ;) er en fordel om denne pc'en blir stillegående.

 

Har ikke altfor mye peil på hva som passer sammen av hovedkort/prosessorer/minne osv. så er fint om anbefalingene deres er kompatible med hverandre. Vet ikke hva mer jeg skal skrive, men still gjerne spørsmål så svarer jeg etter beste evne.

 

mvh

 

rickyboy2010

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er et oppsett til 11k. Det er kanskje litt overkill til WoW men den varer jo en god stund da.

 

Hehe, enig at det er litt mye for bare wow, men liker å kunne spille andre nye spill uten å måtte sette ned alt til low/medium på settings. Takk for linken, skal se litt på den lista :)

Lenke til kommentar

Bra forslag av Matseng der.

 

Ja, er lydchip i så godt som alle hovedkort nå til dags, rickyboy. Er du kresen på lyden så ville jeg nok vurdert det men god lyd er vel så mye opp til høyttalere/headset som lydkortet.

 

Ca. 12000,- sier du? Kan anbefale Asus Xonar D2 eller D2X på det sterkeste. D2 bruker PCI og D2X bruker PCI-E.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...