Gå til innhold

[Løst] bankerfox.A / Spyware Protect 2009


Anbefalte innlegg

Fikk et virus og jeg tror det er bankerfox.A aka. Spyware Protect 2009.

 

Det kommer popups hele tiden, som sier at pc'en min er gjennomsyret av malware. Og pop-up'en som jeg ser er en scanning av Spyware Protect 2009. Denne skal "liksom" fikse alle mine problemer. Jeg har sjeldent (i alle fall vitende) hatt virus, så instiktivt skrudde jeg av pc'en.

 

Gikk så på den bærbare og fikk lastet ned Malwarebytes, overførte exe filen til den stasjonære. Måtte installere og kjøre programmet i Safe Mode, da uansett hva jeg gjorde i vanlig modus, popet Spyware Protect opp og sa at "programmet du prøver å kjøre er infisert, kjør scanning nå?". Kjørte Malwarebytes og fikk fjernet noen filer. Nå fungerer pc'en i vanlig modus, men jeg kommer ikke på nett. Altså, jeg har nett, for jeg oppdaterte Malwarebytes i normal modus og kjørte det en gang til (oppdaterte ikke i safe mode), men kommer ikke inn på noen nettsider.

 

Legger ved loggene fra Malwarebytes og DDS (har win 7 64 bit)

 

Beklager om noe jeg har skrevet er vanskelig forklart e.l.

mbam-log-2010-05-02 (01-14-35).txt

DDS.txt

Attach.txt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned Hijackthis, kjør programmet og velg "Do a system scan only".

Sett merke framfor følgende linje og klikk "Fix Checked":

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = http=127.0.0.1:5555

 

(NB. Lukk nettleseren din før du kjører HJT)

 

Deretter 'nullstiller' du proxy'n da det er dette som forårsaker internettprobl. dine:

 

I IE, velg Verktøy->Alternativer for Internett

Velg arkfanen Tilkoblinger, og klikk på LAN-inntillinger

Fjern merket framfor "Bruk en proxy-server...." og sett merke framfor "Identifiser innstillinger automatisk".

Endret av norbat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...