Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Husker ikk navnet på http server program - starthjelp trengs


Anbefalte innlegg

Hadde et genialt lite program som het Simple server, easy server eller noe sånt. Har dessverre glemt hva det heter og hdd programmet lå på klikket.

 

Der kunne man velge hvilken(e) filer man skulle dele, oftest index.html som linket videre og så var pcen min en server.

 

Lettvint og enkelt.

 

Noen som vet hvilket program jeg snakker om eller vet om et lignende som er brukervennlig og gjør nytten?

 

Familien har fått ny pc, altså en server for meg som skal stå på 24/7. Med programmet jeg snakker om og Telenor fungerte dette uten problemer (brukte også dyndns.org software for å oppdatere ip addresse).

 

Vil dette fungere på samme måten med NGT. Har 1mbps fra NGT. Ja, jeg vet at en halv mbit ut linje ikke er en drømmeserver, men det fungerer til å dele filer med venner og lignende. Skal ikke ha ftp nei, for skal også ha en enkel hjemmeside med diverse snacks som det er umulig å få plass til med de 10MB jeg får av NGT til hjemmeside.

 

Har NGT router (den lille), SMC trådløst nettverk og smc trådløst pci kort i den stasjonære som er serveren. Maskinen kjører Win XP.

 

Håper noen husker hva programmet heter eller kan linke til et ligende program som gjør nytten. Trenger også litt starthjelp til å sette opp server.

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta en titt her: google.gif.

 

Ikke veldig vanskelig å finne! Hint hint...   :wink:

 

Hint hint, du fant ikke programmet jeg leter etter. :lol:

 

Som sagt så visste jeg ikke navnet sikkert, og at jeg ikke fant den på download er ikke rart, for den finnes ikke der lenger.

 

Var heldig og kom på at jeg har programmet på hjemmeområdet mitt på skolen, og jeg har nå vært der og sendt det til meg selv i mail.

 

Programmet heter Analog X Simple Server.

 

btw, Xitami er et godt program, men jeg fikk den kun til å fungere internt, ikke eksternt, og da er hele nytten borte.

Lenke til kommentar

Det er det ikke hos meg... :shrug:

 

Men samme det. Har funnet programet nå, men får ikke server til å fungere.

 

Har prøvd både Analog X og Xitami, men det får ikke server til å fungere eksternt.

 

Har åpnet port 80, som jeg iallfall er 100% sikker på at Xitami bruker.

 

Hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Ser du har NGT adsl. Hvilken type adsl modem har du.

I modemet må du videresende forespørsler fra internett på port 80 til ip adressen på maskinen som kjører web serveren. 8)

 

Har Netopia 3351.

 

Tipper at jeg skal gjøre noen endringer på http://endring.nextgentel.no

 

Kan du forklare meg hvordan jeg kan fikse det du forklarte meg om å videresende forespørsler om internet fra port 80 til intern ip som kjører web serveren?

 

Hadde vært virkelig hyggelig om du kunne hjulpet meg. Har egen serverpc, så kjipt å ikke kunne få den til å fungere...

Lenke til kommentar

Jupp, Analog X sin server er grei, men jeg syns den mangler litt instillinger og slikt.

Om du noen gang skulle få bruk for en liten og nett server, men med en del instillinger man kan fikle med kan du prøve Abyss web server.

 

http://www.aprelium.com/abyssws/

 

Den finst både til windows, UNIX og linux, og er i utgangspunktet like simpel som Analog X sin hvis du ikke bruker det web-baserte konfigurasjonspanelet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...