Gå til innhold

Melding fra 2477 - Musictonez.net / IPX Ericsson


Anbefalte innlegg

Fikk følgende svar fra Ericsson IPX i dag, da jeg spurte om kunden var sperret:

Ja, vi kan bekrefte at vi har stengt ned denne kunden slik at han ikke lenger har mulighet til å sende eller motta SMS på kortnummer 2477. Vi er i dialog med Forbrukerombudet og operatørene og selvfølgelig kunden og vil ikke åpne opp igjen for noe trafikk før FO er fornøyde og kunden kan garantere at kundelisten inneholder bare reelle kunder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Herlig!

Jeg har også mottat mail fra forbrukerombudet nå, konge at de tar tak i slike saker!

Det er også lagt ned påstand om et gebyr til en Hans Petter Stenbak som vistnok er ansvarlig for selskapets virksomhet.

 

Utdrag fra brev til Hamelia AS, Majorstueveien 17, Postboks 1151 Majorstua, 0367 OSLO

Med hensyn til omfang og virkning legger Forbrukerombudet til grunn at svært mange

forbrukere har blitt rammet av den ulovlige markedsføringen. Dere har selv opplyst at

det er sendt ut overtaksert SMS til 11 370 mobiltelefonnumre. Forbrukerombudet har

mottatt ca 50 klager på forholdet, et antall som regnes som høyt. Alle klagerne har blitt

belastet for kr 29 for den overtakserte meldingen. Overtredelsen må etter

Forbrukerombudets vurdering karakteriseres som grov.

...

Dette utgjør en inntekt på over 330 000 kr, minus de utgifter Hamelia As har betalt

Ericsson IPX/operatørene for kortnummer mv.

...

Forbrukerombudet vil nå forelegge saken for Markedsrådet jf., mfl. § 38. På bakgrunn

av informasjonen som foreligger vil Forbrukerombudet legge ned påstand om at det

må fattes et vedtak om overtredelsesgebyr på kr 150.000,/ jf. mfl § 43.

 

Utdrag fra brev til Hans Petter Stenbak, Bygdøynesveien 8A, 0286 OSLO

Bakgrunnen for at vi varsler deg personlig i tillegg til Hamelia AS, er at du selv oppgir

at du er ansvarlig for selskapets virksomhet. Som vi vil komme tilbake til nedenfor

vurderer vi deg som ansvarlig for medvirkning til Hamelia AS sin overtredelse av mfl.

§§ 11 og 15, jf. § 39.

...

Forbrukerombudet vil nå forelegge saken for Markedsrådet jf., mfl § 38. På bakgrunn

av informasjonen som foreligger vil Forbrukerombudet legge ned påstand om at det

må fattes et vedtak om overtredelsesgebyr ovenfor Hans Petter Stenbak på kr 50.000,/

jf. mfl § 43.

Dersom noen skulle være interessert i å lese brevene som er på 7 sider hver, send meg en PM.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg var en av de som sendte inn klage til forbrukerombudet og har nå fått følgende mail:

 

Hei,

 

Forbrukerombudet viser til din klage fra tidligere i år vedrørende en SMS fra 2477 som det kostet 29 kr å motta. Meldingen inneholdt brukernavn og passord til nettstedet Musictonez.net.

 

Selskapet som står bak nettstedet har anført at alle forbrukerne som mottok meldingen har registrert seg på Musictonez.net (se vedlagte skjermbilder), gjennom registreringsordningen der. Saken forberedes nå for behandling i Markedsrådet, og av bevismessige grunner har vi i den anledning et ønske om at du forteller oss om hvilken eventuell kjennskap du hadde til Musictonez.net før du mottok meldingen.

 

På forhånd takk.

 

 

Er 99% sikker på at jeg ikke har registrert meg på denne siden. Er det noe andre her som mottok denne sms'en som er 110% sikker på at de ikke har registrert seg der slik at jeg ikke gir feil opplysninger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...