Gå til innhold

Goop - "Break-In" viktig?


Jorbazz

Anbefalte innlegg

Hallo :)

Holder på å bygge en server med intel i5 cpu, har arctic silver 5 liggende, og det står i en guide at det er en "break-in" periode på 200 timer, og at jeg må skru av pcen til tider så at den får kjølt seg ned, men står ikke noe hvor lenge den burde stå på før jeg skal skru den av, og "normal use" for meg er nok ganske lenge i forhold til gjennomsnittlig bruk :)

Er dette bare ren sprøyt eller burde jeg følge denne guiden?

 

 

Break-in period: 200 hours(Break-in period will occur during normal use)

Temps will drop serveral degrees over the break-in period measured with a thermal diode in the hottest part of the CPU core

http://www.arcticsilver.com/pdf/appmeth/int/vl/intel_app_method_vertical_line_v1.1.pdf

 

Fant også dette:

Arctic Silver 5, like many other thermal types of grease, has a “break-in” period, where the thermal compound changes consistency, fills in the imperfections, and increases in performance. To accelerate the “break-in” process, I ran CPU Burn In v.1.1 for 10 minutes, then let the heatsink cool to room temperature, and then repeated. After a few thermal cycles my temperatures did not improve, signifying the end of the break-in period. Once the break-in period is complete, the computer does not need to be turned off, and the idle and load temperatures will not change much between thermal cycles if at all.
Endret av Jorbazz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...