Gå til innhold

Mamoz marerittet.


Anbefalte innlegg

Min historie begynner med kjøpet av en D-link DIR655 router hos Mamoz på Nardo I Trondheim. Jeg kjøpte den for omtrent ett år siden og den fungerte perfekt i lange tider. Plutselig en dag slutter den å fungere skikkelig. Nærmere bestemt klarer den ikke å opprettholde trådløst nettverk lenger enn 20-30 sekunder av gangen før nettverket detter vekk. Flerfoldige restarter og resettinger senere, samt oppdatering av firmware senere kapitulerer jeg og innser at routeren har tatt kvelden.

 

Jeg drar til Mamoz med routeren og blir møtt av hyggelig betjening som tar routeren inn til service. Jeg blir informert om at jeg kan hente den to dager senere. Jeg blir positivt overrasket, takker for hjelpen og drar hjem. Til avtalt tid møter jeg opp hos Mamoz og etterspør min kjøre router. Da blir jeg møtt av en annen hyggelig medarbeider som forklarer at, nei den er ikke klar enda. Slikt tar jo minst 10 dager. Dette er forsåvidt greit, jeg hadde regnet med minst så lang behandlingstid, men det hadde vært kjekt å blitt informert om dette med en gang, slik at jeg slipper å kaste bort tid på ingenting.

 

Ca 10 dager senere er routeren klar til henting. De hevder da at det er jeg som har innstallert feil firmware på routeren og at det var det som skapte problemet. Jeg hadde gått igjennom alle tilgjengelige firmware versjoner for å fikse routeren selv og til slutt havnet på en beta versjon av en NA beta firmware som vistnok hadde funger for noen andre. Merk at det var det siste jeg forsøkte, og at problene oppsto før jeg rørte firmware på routeren. Det ble informert om at jeg tvilte sterkt på at dette var problemet med routeren og grunnlaget for tvilen. De krevde også kr350,- for dette.

 

Jeg sa at det var ok, dersom dette fikset routeren. De hevdet de hadde testet den og gav klarsignal til at den var fikset. Jeg tok med routeren hjem, koblet den opp og det samme problemet er der fortsatt. Nettverkt i 20-30 sekunder, før nettverket faller helt vekk. Tilbake til Mamoz med routeren neste dag. Jeg informerer om at problemet fortsatt eksisterer og de tar inn routeren på nytt. De lover å prioritere meg siden den allerede har vært inne på service tidligere.

 

Det går EN MÅNED. Jeg sender en purremail og får til svar at de har tildeldt saken til en som ble langtidsykemeldt og derfor har ingen gjort noe som helst med routeren enda. Jeg blir lovet at min sak skal få full prioritet. Det går ytterligere 10 dager. Får melding om at routeren er klar til henting. Reiser innom et par minutter før stengetid og svipper inn, putter routeren og noen papirer i bagen (får tilbake de 350kronene) og drar hjem. Vel hjemme pakker jeg opp routeren og finner ut at de har valgt å beholde adapteren min. I dag var jeg igjen hos Mamoz og ble igjen møtt av en hyggelig person i serviceavdelingen som gav meg en adapter uten noe mer om og men. Jeg var litt usikker på om det var riktig adapter, da den ikke liknet på den jeg husket at jeg leverte inn, og spurte derfor om han var sikker på at den ville passe. "Ja, den er lik for alle de der modellene". Fikk jeg til svar. Jeg har ikke for vane å krangle med fagfolk og dro hjem.

 

Vel hjemme fikk jeg bekreftet mine mistanker. Gjøken i serviceavdelingen har gitt meg en adapter som passer til en del av de eldre D-link routerne f.eks DIR635, men ikke til DIR655 som har et smalere stikk.

 

I morgen blir femte gangen jeg må innom Mamoz sine lokaler igjen for å få fikset en stakkarslig liten router. Jeg har fortsatt ingen garanti for at den vil fungere når jeg tar den med hjem ettersom papirene jeg fikk med hjem sist ikke beskrev hva slags service som ble utført med et ord. Jeg forsøker å være tolmodig, og jeg vet godt at feil kan skje, selv om man gjør sitt beste etter å ha jobbet med kundeservice selv tidligere. Men dette fremstår mer som elendig service levert med et smil enn noe annet og det gjør meg irritert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...