Gå til innhold

Første speilrefleks, hvilket ?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenker da å kjøpe et speilreflekskamera, men er ikke sikker på hvilket, og jeg vet heller ikke hva som er best, håper dere kan hjelpe meg med dette :-)

 

speilrefleks nr 1

speilrefleks nr 2

Speilrefleks nr 3

Speilrefleks nr 4

Speilrefleks nr 5

Speilrefleks nr 6

 

Dette er noen kameraer jeg har sett på, det hadde vært fint hvis dere kunne fortelle meg hva som er best og hvorfor :) kom gjerne med andre anbefalinger og, men det skal helst ikke være mer enn ca. 3000 kr.

De eneste kravene jeg kan tenke på er

-må kunne ta forskjellige type bilder (som vanlig, svart-hvitt etc)

-ta gode bilder

-være brukervennlig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Det du vil finne ut når folk etterhvært har fått svare her, er det samme som alle andre som spør dette spørsmålet finner ut.

 

Forskjellige folk vil anbefale deg forskjellige kamera, alt utifra egne preferanser.

 

Det er egentlig bare noen få ting du trenger å vite om når du skal handle i dag.

- Alle moderne speilreflekskamera er veldig gode.

- Det som passer best for deg, passer ikke nødvendigvis best for oss. Det kommer an på passformen til grepet, plassering av knapper og hjul, og lignende. Derfor bruker vi å anbefale at folk tar turen til en butikk, og prøver å holde kameraene.

- Om mulig, prøv å få med stabilisert optikk. (VR på nikon, IS på Canon) ikke bare for at det er greit med VR, men også fordi de gjerne er nyere, og dermed bedre optisk.

- De fleste nye speilreflekskamera i nybegyndersegmentet er rimelig like når det gjelder brukervennlighet.

 

- Har noen rundt deg speilrefleks? I såfall er det aktuellt å dele objektiv med dem? da kan det lønne seg å gå for samme merke som de.

 

 

Håper det hjelper litt i allefall :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Det du vil finne ut når folk etterhvært har fått svare her, er det samme som alle andre som spør dette spørsmålet finner ut.

 

Forskjellige folk vil anbefale deg forskjellige kamera, alt utifra egne preferanser.

 

Det er egentlig bare noen få ting du trenger å vite om når du skal handle i dag.

- Alle moderne speilreflekskamera er veldig gode.

- Det som passer best for deg, passer ikke nødvendigvis best for oss. Det kommer an på passformen til grepet, plassering av knapper og hjul, og lignende. Derfor bruker vi å anbefale at folk tar turen til en butikk, og prøver å holde kameraene.

- Om mulig, prøv å få med stabilisert optikk. (VR på nikon, IS på Canon) ikke bare for at det er greit med VR, men også fordi de gjerne er nyere, og dermed bedre optisk.

- De fleste nye speilreflekskamera i nybegyndersegmentet er rimelig like når det gjelder brukervennlighet.

 

- Har noen rundt deg speilrefleks? I såfall er det aktuellt å dele objektiv med dem? da kan det lønne seg å gå for samme merke som de.

 

 

Håper det hjelper litt i allefall :)

 

tusen takk for svar, hjalp veldig :)

men vet du om det er funskjoner som svart-hvitt, fiskeobjektiv etc med i de fleste kameraene og :) ?

Lenke til kommentar

tusen takk for svar, hjalp veldig :)

men vet du om det er funskjoner som svart-hvitt, fiskeobjektiv etc med i de fleste kameraene og :) ?

Svart-hvitt og alle sånne funksjoner finnes i samtlige. Fiskeøyeobjektiv kan du kjøpe til samtlige.

 

Gå ned i butikken - klå og kjenn hva som passer best i hånden - hva som føles best.

 

Har noen nære venner/familiemedlemmer plenty av optikk til et merke? Da peker ting i den retningen.

Lenke til kommentar

Ser du har Canon Eos 1000D som ett av valgene dine.

Jeg har selv Eos 1000D og det er ett kjempe kamera og starte med det men det er en ting man må passe litt på ved kjøp av dette kamera.

I den linken du har lagt ut er det Canon Eos 1000D med 18-55Dc obejektiv.Ett objektiv som desverre ikke er all verden.

 

Går du derrimot for Canon Eos 1000D 18-55IS som i linken min koster 400Kr mer enn hos lefdal så har du ett objektiv som er ganske så mye bedre enn det i pakken du linker til.

Forsjellen på Dc og Is er att is objektivet har bildestabilisering.Og det er gjevnt over ett bedre objektiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...